luni, 2 august 2021

Cuptor de Brasov 2021



Astazi urmez cursuri intensive pe Oaban, cu Radu pe post de profesor. Au fost 2 coborari facute de capul meu, o alta infinit de lunga in care am stat si am lucrat fiecare din cele 4 elemente care nu imi ieseau si o a patra coborare, cand am legat totul, un personal best si prima data cand nu pun piciorul jos. Incurajati de reusita, Radu pluseaza si cu o urcare pe Drumul Rosu, urcare care merge cu spor, caci picioare odihnite sunt, iar aderenta e la locul ei. Coborare pe Familiar merge si ea bine, TA este dezastru, dar incheiem cu o varianta usoara a coborarii pe Bazine-o noua poteca pe care sa o includ in repertoriu. Ziua se termina pe undeva pe langa Ocland, alaturi de o gasca mare organizata de Cosmin Obogeanu,un fel de ne-am facut satul/ ulita noastra.





Ii urmez sfatul lui Radu si bat fierul cat e cald pe Oaban. La prima coborare nu imi iese primul gat, dar ma intorc disciplinata si mai bag o fisa. Dau in total 3 coborari de poti sa spui ca s-a transformat intr-un fel de obsesie.


Ziua de vara nu ma lasa sa stau in casa, oboseala fizica nu e (doar ceva lipsa a somnului, dar azi intentionez sa ma culc devreme), pe MTB ma simt chiar asezata, asa ca mobilizez cateva fete la o tura prin Postavaru. Iese o experienta fun, p3 care in mod cert trebuie sa o repetam vara asta.


Pentru orice bucurestean care doreste acum o evadare la munte, Bucegii ofera cateva atribute greu de egalat. E accesibil, are drumuri de acces, trasee fara numar si e plin de flori. Vara intarziata face ca acum, la inceput de iulie, in munti sa se intample o combinatie magica: o explozie de verde suprapusa peste explozia de culoare a florilor de vara. Daca mai prinzi si ceva bujori de munte, deja e bonus. Asa ca desenez pe repede inainte o tura care stiu ca are potential (Pestera-Valea Doamnele-Batrana-Strunga). Abia sambata dimineata realizez ca s-ar putea sa fie cam mult pentru mama, asa ca pun pe lista si cateva variante de rezerva, mai scurte. O sosire intarziata in Sinaia transeaza repede problema si decid sa mergem spre Saua Strunga, dus-intors. Sunt pe modul relax si nu am nici  cea mai mica problema cu faptul ca am ajuns acolo si in urma cu cateva zile. Picnic, coborare, Sinaia, stat in trafic la Busteni si planuri pentru duminica.




Cand ai niste oameni faini cantonati in Secuime, cel mai bun mod sa le faci o vizita e pe doua roti. Asa ca ma mobilizez pentru o plecare matinala si pe racoare, ajung in Olteni dupa 1h30, sed la o cafea si o vorba vreo 2 ore, iar apoi ma reastern la drum spre casa. Inchid cronometrul cu o medie de 30 km/h pentru 90 km.


Ce se potriveste cel mai bine cu o zi de vara daca nu o incursiune prin apele Zbarcioarei, nenumarate treceri prin rau, pauze la umbra, un apus pe dealurile de la Casa Folea si un buchet de flori varatice.


Ploile de saptamana trecuta nu ne-au lasat nicio fereastra pentru a face o recunoastere a traseului de concurs. Asa ca ne-am inscris ca primarii. Macar am avut inspiratia sa ne inscriem la tura medie, pe principiul "nu avem noi suficienta rabdare pentru 3 bucle". Inca inainte sa plec de acasa, Radu ma demoralizeaza cand ma suna sa imi spuna ca traseul e urat, mai ales legatura dintre Poiana Aviatorilor si Poiana Brasov. La recunoastere fac doar alegeri gresite, de la locul in care *intep" traseul si pana la liniile alese. Ajung chiar sa cobor pe asfalt, manata de lumina din ce in ce mai putina.


Nu sunt deloc convinsa ca inainte de un concurs cade bine o urcare pe Drumul Rosu, chiar si atunci cand Radu marketeaza iesirea ca fiind una de socializare. Totusi, merg conservativ, socializam in fata unui salam de biscuiti si apoi cobor pe Familiar.


Dupa concurs, cel mai bine merge o tura de relaxare, asa ca ziua urmatoare ma asez la volan ca sa conduc pana spre Dragoslavele. Piatra Dragoslavelor a fost singura idee pe care am avut-o pentru un traseu in circuit si care sa nu implice DN1. A iesit o adevarata tura de socializare, oamenii au mers foarte bine, nu s-au plans deloc, Sorin a fost un adevarat gentelman, asa cum se poate vedea din pozele din care umbrela de golf nu lipseste.


Foto by Radu