marți, 22 noiembrie 2022

Doua zile pe munte cu copiii

Daca in anii trecuti, in noiembrie ma simteam pe jumatate deprimata si contemplam iarna lunga ce statea sa inceapa, motivandu-ma cu greu sa ies din casa in zilele mohorate, cu un copil mi se pare mult mai usor. Adica o ceata de copiii prin ploaie inseamna  infinit mai multa liniste pentru parinti comparativ cu optiunea de a sta fiecare cu copilul lui acasa si de a gasi activitati pentru zilele ploioase. Ceva haine mai groase, ceva haine impermeabile, o mana sanatoasa de copii, o masina de spalat pentru luni dimineata, dupa ture, si weekendul este ca si rezolvat. Si cand ii vezi cum se rostogolesc prin iarba uda si printre noroaie, te intrebi cand ai pierdut abilitatea de a face fata cu brio ametelii si cum de acum iti vine rau dupa 3 invarteli, iar acum 30 de ani puteai sa te dai cu orele in leagan si in vartelnita, pana sus, sus de tot  strigand "Mai tare, mai tare!".

Pentru sambata alegem Diana. Din doua motive.
  1. La Zarnesti parea cea mai buna prognoza pe o raza de 50 de km.
  2. La Zarnesti exista Pe Insula, o bodega cu mancare ieftina si buna.
Cu 3 masini logistica e chiar simpla si ne permite sa urcam pe Valea Ursilor si sa coboram pe la Coltii Chiliilor. Cand se termina rabdarea copiilor se gasesc mereu pietre de sarit, copaci pentru echilibristica si la nevoie se apeleaza si la jeleuri sau alte dulcegarii.

Ne pregatim de Craciun

Duminica ramanem pe langa casa si alegem Postavaru. Stiu de ce nu am mers 6 ani cu telegondola / telecabina in Postavaru. Urma sa echilibrez balanta in lunile astea de vara si de toamna. Am numarat si din iunie am urcat de minim 4 ori. Adevarul e ca acum, cand e vreme proasta, Postavaru e o destinatie salvatoare. Urci la cabana (eventual cu Gondola/ cabina daca nu ai rabdare sa impingii copiii de la spate), stai si mananci de pranz, iti faci si siesta, adultii cu o prajitura sau o bere in fata, copiii alergandu-se pe afara, iar la inserat cobori in pas alergator pe Lupului, caci e cea mai scurta cale si are potential maxim de rostogolire. Cand in Poiana Brasov e si inversiune termica iar la telegondola te loveste un aer cald de primavara, cand Bucegii s-au asternut deja cu prima zapada, dar tu stai la caldura in fata ferestrei flancata de muscate inca in florare, cu o supa de pui in fata, viata e simpla si frumoasa in acelasi timp.
Cati copii pot sa incapa intr-o gondola?

Zilele astea de toamna, cand afara ploua ori se intuneca devreme, cand alergatura verii s-a domolit, cand ne culcam cu totii la ora 9 si ne trezim la ora 6 dimineata imi par tihnite si cozy, daca le pot numi asa...

După două verticaluri la Bunloc și Azuga, o urcare la Diana e continuarea firească pentru Marius :)
Oricum, super fain cum se îngheagă noua generație!

Ce e drept, ma simt norocoasa ca s-au mutat Fodorii in Brasov! Acum totul e sa mai strangem si alti copiii, sa marim gasca!