luni, 8 august 2011

BCB-ziua 14- Borgoramero - Quart

<--Din aceeasi serie: BCB-ziua 13- Lecco -Borgoramero

Plecam repede din raiul tantarilor, ca sa limitam pagubele, si primii 20-30 km merg din nou foarte bine. Plafonul de nori e jos, soarele nu apare, asa ca avem spor la pedalat. Asta desi pana in Borgoramero mai urcam ceva...Dar drumul spre Biella e lung si tot urca. A reaparut in plan si soarele si desi cei 40 km pana in Biella pareau asa putini pe harta, ei se tot lungesc pe teren. Moralul meu e din nou la pamant si nu pot sa inteleg de ce Radu nu vrea sa mergem mai repede spre o gara, sa luam trenul si sa punem pauza cateva zile experientei cicloturistice. Simt ca am nevoie de pauza ca sa ma refac dupa 14 zile de pedalat incontinuu. Radu are partea lui de dreptate caci dupa 1600 km parcursi, e pacat sa renunti pe ultima suta de metrii. Revolta imi scade dupa o inghetata cu lamai si ma sui din nou pe bicla. Luam drumul cel mai scurt spre Valle d’Aosta, chiar daca asta inseamna un nou tunel. Speram sa fie un tunel mai primitor decat cele de dinainte de Brescia, cel putin asa ne asigura oamenii: bine luminat si cu putin trafic. Si asa se si intampla: dupa o ploicica (prima pe bicla de 11 zile incoace) care insa e numai buna ca sa ne racoreasca, traversam tunelul si suntem deasupra vaii Aosta. Suntem la 600 m altitudine si daca ne-am putea folosi de o tiroliana pana in Aosta ar fi perfect...Dar nu, noi vom cobori toti cei 300 m urcati, pana in fundul vaii. E frumoasa coborarea dar zau, de nu e pacat de toata munca din spate. Ajunsi in Borgofranco ne simtim acasa...sau cel putin in primul loc cunoscut din ultimile 2 saptamani.
Pe Valea Aostei
Am si dovada-indicatoarele
Si la munte...gata cu versantii arizi, cu caldura. Avem munti si pe stanga si pe dreapta, iarba verde si racoare. Primul indicator ne arata 48 km pana in Aosta, dupa coborare 43 km, iar dupa inca 6 km, cande se bifurca nationalul de autostrada-53. Ne uitam tampi si nu ne vine a crede...Kilometrii aia putini probabil erau pe autostrada dar noi nu aveam voie pe acolo asa ca de abia ne taram, fara vlaga, pe national. Locuri de cort nu prea sunt, iar in carticica cu campingurile de pe valea Aostei, luate de la punctul de informare turistica, gasim unul singur care pare in drumul nostru, in Quart, la 8-9 km de Aosta. Drumul urca pe alocuri sustinut, dar nu avem timp sa ne bucuram de altitudinea castigata, pentru ca acelasi drum coboara aproape intotdeauna si munca noastra se duce pe apa sambetei, pardon pe cea a Aostei. Nu prea mai sunt nici ciclisti pe aici, ne intalnim cu un singur cicloturist, solitar, ce cobora. Sunt in schimb multe forturi si castele si ar fi interesant de vizitat macar o parte din ele, dar suntem cu ochii pe ceas si pe kilometraj din pacate.
Valea e superba, pacat ca nu se vede nimic in jur insa
Mai primim cate un claxon de incurajare pe urcari si ajungem la camping cu ultimile gene de lumina. Aici pret ok,apa calda la discretie, loc de cort cu iarba si fara muste sau tantari...si mai ales racoare, doar suntem la munte!

Varianta "la cald" scrisa de pe Kindle in timpul concediului (revizuita si corectata):

Plecam repde din tantarime si o luam de la capat, pe drum. Dealuri care urca si coboara...cat e racoare merge bine. De fapt merge decent pana in Biella. Avem parte si de prima ploaie care ne prinde pe bicla, dar doar cat sa ne racoreasca. In schimb pana in Biella tot urcam,nu se mai termina si nu avem energie sa mai tragem de noi. Eu una nu mai am si nu inteleg de ce nu ne indreptam mai repede spre o gara sa luam trenul si sa ajungem mai repede. Parca ne ridica cineva statuie!!! Depresia imi trece dupa o inghetata. Luam cel mai scurt drum (cu tunel inclus) spre Val d`Aosta, dar pana la tunel mai bagam ceva urcare. Pacat ca nu vom putea sa si pastram toata altitudinea castigata. Coborarea spre vale e faina si ajungem si noi dupa 1700 km intr-un loc cunoscut. Indicatoarele ne frustreaza cu km contradictorii (ba 45, ba dupa 6km de mers in directia cea buna 53!!!!). Asa ca azi din nou camping, asa pentru moral. Maine ajungem in final in Courmayeur.

In continuarea seriei: BCB-ziua 15 - Quart - Courmayeur-->

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------