Inceputul asta de weekend e depresiv. Cum sa iti stea in
fata 4 zile legate si primele 2 sa fie cu ploaie? Ploaie aici, ploaie dincolo,
ploaie in intreaga tara si la vecini. Oricat m-am straduit in Romania, nordul
Bulgariei si Moldova, nu am gasit loc unde sa nu ploua. Si la munte ploua, deci
nici acolo nu e de mers. Plus ca bicicleta ma atrage mult mai tare. Cine mai
are chef de udatura, cand copacii infloresc, cerul e superb de albastru cu nori
albi si pufosi si afara e caldut, cat sa pedalezi la tricou? Dar ploaia imi
dejuca toate planurile. Abia luni ne lasa vremea sa ne asternem la drum, asa ca
duminica seara schitam pe genunchi un plan de cicloturism in Vrancea. Am
analizat mai multe zone si am ales Moldova, caci promitea temperaturi mai mari,
vant favorabil, drumuri noi de explorat si o retea suficient de buna de drumuri
pentru a schita un circuit, cu cazare la pensiune.
Pe harta totul arata bine:
drumuri nationale si judetene pe care nu ni le imaginam prea aglomerate, 90 km
pe zi si +1100 m diferenta de nivel nu suna nici greu, nici usor. Asa ca nu ne
grabim nici cu plecarea din Bucuresti si nici cu plecarea in tura. Cinstit
vorbind ne prinde ora 13.00 pana plecam de la masini. Ne indreptam in schimb
spre munte, spre Vrancea si initial drumurile sunt bune. Urcam imperceptibil
odata cu Milcovul, care e aici maricel, agitat si murdar, semn ca a plouat bine
pe sus. Dar pe noi asta nu ne doare. Tura asta nu are planificat nici un gram
de aventura: asfaltul e asfalt, pensiunea e pensiune si tot asa. Decat sa
inghitim Milcovul dintr-o sorbire cum zice cantecul: "Vin' la Milcov cu
grabire, Sa-l secam dintr'o sorbire” mai bine mai inghiti ceva asfalt sub
roti. Din motivul numit “prima tura pe anul asta” nu avem spor nici la treaba
asta si pentru ca daca nu e aventura, nu am fi avut ce sa povestim, daca nu
cautam noi aventura, ne cauta ea pe noi, caci dupa Andreiasu de Jos ne trezim in fata unui
indicator cu drum inchis.
Ca drumul e inchis, asta nu e mare treaba, nu
e nici primul, nici ultimul, dar portiunea inchisa incepe cu un noroi imens, cu noi tot tatonand terenul si cu 2 masini care se lupta cu noroiul gata sa inghita
orice. Soferul
zice ca nu se poate merge mai mult de 200 m, dar noi nu credem pana nu vedem. Asa
ca Vio ramane la bicle, si eu cu Octavian si Em pornim in explorare.
"Pe aici nu se trece" |
Dupa ce
expira cei 200 m ne iese in cale un muncitor forestier, care ne mai
incurajeaza. Drumul e cand mai bun, cand mai prost. Mai are ceva portiuni de
noroi, dar pe sectoare mari se poate merge pe bicicleta. Ei, vezi, asta voiam
sa auzim. Asa ca pornim cei 10 km de off-road. Desi ne-am facut si noi si
bicicletele ca porcii (Octavian e campion, Em zici ca a levitat) se putea merge
destul de mult pe bicicleta, pentru ca noroiul nu era clisa, baltile pentru
curatat cauciucuri erau la tot pasul si in multe zone, fiind in panta, apa se
scurgea si puteai urca convenabil daca te tinei pe linia de curgere a apei si
pastrai aderenta.
In stanga Vioricai se vede clar borna rosie de drum national |
Cum o fi reusit Em sa ramana asa curat, nu ne dam seama |
Cel mai mult a avut de furca Vio, apoi Octavian, caci el avea
2 coburi pe spate si bicicleta lui avea cand si cand o inertie proprie si
nedorita, si cel mai bine s-a descurcat Em. Cand era noroiul mai mare, o
exclamatie in stilul lui Radu “Aventura!....” ne facea sa ne revina zambetul pe
buze si sa ii dam bice la deal.
Partea faina a drumului? A fost pustiu,
printr-o padure faina, bicicletele insotindu-se doar cu panouri postate de
ocolul silvic ce preamareau frumusetea si valoare codrului, ca de exemplu:
Frumoasa esti, padurea mea,
Când umbra-i înca rara
Si printre crengi adie-abia
Un vânt de primavara...
La finalul urcarii ne si ploua putin, dar ce mai conteaza,
jos in vale se vede satul si coborarea e prea scurta ca sa plateasca pentru
toate pacatele urcarii. Doar ca e deja ora 18.00, de ajung la Lepsa, nu mai ajungem, dar nici
vreo pensiune nu cred sa gasim in aceasta fundatura, unde practic moare drumul. Intreband
pe la oameni primim acelasi verdict. Peniune? Doar la national, adica 30 de km
mai in fata. Nu are sens sa ne panicam, noaptea ne va prinde oricum, in fata ne
mai stau inca 3 ore de pedalat, asa ca propun sa sarbatorim revederea cu
asfaltul printr-o pauza de masa. Ne luam de la un magazin saracacios cam ce ne
face cu ochii si 15 minute refacem rezervele de hrana. Apoi plecam la drum sa
mai acoperim ceva kilometri pe lumina.
La 19.30 propun o alta oprire pentru a cumpara mancare pentru seara. Cum progresul e lent, ma indoiesc ca la ora la care vom ajunge la o pensiune vom mai gasi si un restaurant/ magazin communal deschis si dupa o zi de mers nu am chef sa ma culc si tarziu si cu burta goala. Nici aici nu avem noroc cu oferta, dar incropim ceva pana la urma. Pensiunea ce ne iese in drum chiar la caderea noptii e inchisa si propietarul nu e acasa. Asa ca devine evident ca salvarea noastra e la drumul national. Avem insa parte de o seara calduta, fara vant, fara trafic si cu drum bun de indata ce intepam DN2L-ul (Focsani- Targul Secuiesc). Pensiunea mult dorita ne iese in cale pe la 22.20 si oricat ar cere pe cazare, exista cardul…Oamenii de la pensiune sunt foarte amabili, avem nu numai camere ca scoase din cutie, dar ne este promisa si o ciorba calda. In haine curate, cu burta plina, e o chestie de atitudine sa defilezi doar in ciorapi prin restaurantul pensiunii…
La 19.30 propun o alta oprire pentru a cumpara mancare pentru seara. Cum progresul e lent, ma indoiesc ca la ora la care vom ajunge la o pensiune vom mai gasi si un restaurant/ magazin communal deschis si dupa o zi de mers nu am chef sa ma culc si tarziu si cu burta goala. Nici aici nu avem noroc cu oferta, dar incropim ceva pana la urma. Pensiunea ce ne iese in drum chiar la caderea noptii e inchisa si propietarul nu e acasa. Asa ca devine evident ca salvarea noastra e la drumul national. Avem insa parte de o seara calduta, fara vant, fara trafic si cu drum bun de indata ce intepam DN2L-ul (Focsani- Targul Secuiesc). Pensiunea mult dorita ne iese in cale pe la 22.20 si oricat ar cere pe cazare, exista cardul…Oamenii de la pensiune sunt foarte amabili, avem nu numai camere ca scoase din cutie, dar ne este promisa si o ciorba calda. In haine curate, cu burta plina, e o chestie de atitudine sa defilezi doar in ciorapi prin restaurantul pensiunii…
A doua zi ar mai fi pe cel mai scurt drum doar 18 km pana la
masini. 18 km sunt prea putini, asa ca ne caznim sa cautam drumuri alternative,
ca sa o mai lungim putin. Nimerim intr-o combinatie de judetene si imi confirm
suspiciunile ca zona e excelenta pentru cursiera, infrastructura buna, drumuri
suficiente, totul e sa nu te fure muntele, caci pe masura ce te departezi de drumul
European si te apropii de munte, se degradeaza si starea drumurilor si incepe aventura.
Din cauza lipsei de timp din Marasesti, continua doar Octavian si Em spre Odobesti,
pentru a recupera masina, iar eu si Viorica ramane sa vizitam Mausoleul si sa
asteptam. Bineinsteles ca suntem
singurii vizitatori din zona, asa ca putem pregeta in voie. In fond chiar eram
curioasa sa aflu mai multe despre Mausoleul pe langa care am trecut in
nenumarate randuri. Biletul de intrare este 4 lei si in mod normal exista si un ghid audio
pe care l-am fi luat, daca nu ar fi fost descarcat. Asa ca ne multumim cu
privitul si amanam documentarea/ citiutul pentru acasa.
De data asta pe zi si pe drumuri bune |
Pauza de luat hotarari in Marasesti (by Octavian) |
In cupola/ sala Gloria (by Vio) |
Puteti citi mai
multe despre loc si bataliile din zona pe:
http://muzeulvrancei.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=11
http://muzeulvrancei.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=11
0 comments:
Trimiteți un comentariu