miercuri, 24 august 2011

BCB-Mancarea



De regula mancarea o cumparam din supermarketuri. Mici sau mari, cunoscute in Romania sau locale de obieci gaseam tot ce aveam nevoie.
Nu am avut timp sa stam sa cautam locuri unde se mananca bine si eventual ieftin, singurul loc unde am mers la sigur si am mancat a fost in Courmayeur, 2 pizza la Pizzeria du  Tunel.
La inceput caram mancare doar pentru 1 masa de rezerva si primele 6 zile a mers foarte bine aceasta strategie. Toata socoteala cu spatiul s-a stricat cand a trebuit sa luam mancare pentru 3 mese (ca sa acoperim 1 zi intreaga de Duminica, cand in Austria nu sunt deschise supermarketurile). Daca pana atunci mergeam cu cortul in coburi, de atunci l-am scos si l-am pus pe portbagaj.
-Fructele si legumele, cu putin exceptii (niste fructe din Ungaria), cu cat mergi spre vest, cu atat sunt mai sintetice. Probabil se pot cumpara fructe si legume de la producatori dar asta in pietele special amenajate si pe care ar trebui sa le stii si sa cunosti si orarul. Normal ca sunt si mai scumpe decat cele din supermarket.
Legat de fructele si legumele din supermaket, uneori am nimerit chestii cu gust, alteori chestii fara gust, cum ne-a fost norocul.
-Conservele foarte bune, mai bune ca la noi, inclusiv chestiile gata pregatite pe care doar le incalzeam la primus.
-Iaurturile, musli erau mancarea de baza dimineata
-Dulciurile nu lipseau si erau in cantitati substantiale toata ziua.
-Lichidele: uneori apa chioara daca gaseam pe drum fantani etc, alteori apa sau sucuri la cutie de cumparat.
In unele supermaketuri mari gaseam si produse gata preparate din carne: pui mici la rotisori, sau curcani baby-grill, snitele etc
Am fiert in egala masura oua, iar in camping in La Sorgente, am mancat si ceva semipreparate, pentru ca acolo aveau cuptor cu microunde.
Una peste alta nu am dus-o rau cu mancarea dar ne-au lipsit fructele si legumele.
In schimb nu am mancat decat ocazional junk-food si fara chipsuri ori something...
Evident ca pastele au fost de baza
Ca si bani, in Ungaria ne descurcam amandoi cu 10 euro /zi, in Sovenia cu 12 euro/zi iar in Italia si Austria cam 15 euro/zi.

In total cred ca am dat pe mancare: 450 euro