Dimineata asta e cea mai matinala din tot concediul. Trebuie sa incercam sa plecam mai devreme si sa nu ne mai prinda noaptea, cautand loc de cort care sa satisfaca toate doleantele.
Drauradweg, intr-o dimineata cu nori |
Avea sa fie o zi lunga, dar drumul avea sa fie frumos, trece cand pe un mal al Dravei, cand pe altul, parasim curand satele, care chiar si mici, au gradinita, scoala, teren de sport, semn ca vorbim aici de o societate bine inchegata, in care nu se mai poate vorbi de un exod al populatiei spre oras, ci de o viata linistita la tara. M-as face si eu agricultor aici, cand vad ce case au cei care muncesc pamantul si au o ferma de vaci...
Pista nu poate trece Drava decat pe un pod, si dupa cum vedeti podurile sunt originale |
Podul de fata e doar pentru biciclisti si e atasat la un nivel inferior de podul de cale ferata
|
Multa ingieniozitate au avut austriecii pentru podurile de peste Drava. Cuvantul de ordine e diversitate |
Asta a devenit monstrul de Drava |
Asfaltul e o dulce amintire, dar din cate am observat, bucatile astea mai "wild" erau tare apreciate de cicloturistii de weekend (a se citi aglomerate) |
Marcajele sunt clare, din loc in loc explicatii, descrieri de parcurs, indicatoare spre pensiuni, puncte
de popas. Si multi biciclisti.
Asta pentru ca tot vorbeam de marcaje |
Cu sau fara bagaje, plecati pe termen lung sau scurt si toti se scurg religios la vale, impreuna cu Drava, numai noi urcam.
Noi+Drava=Love |
Ocolim Klagenfurtul, suntem puturosi si nu mergem sa ne luam de mancare, asa ca pedalam kilometrii intregi cu stomacul gol si cam lipsiti de energie. Mancam pana la urma ceva carnati calzi, cu chifla si mustar si prindem puteri pe ultimi 30 km.
Munte, munte, munte! |
Ne place Villach-ul, dupa ce ne invartim putin prin el, intreband oamenii de una sau de alta (magazin de articole sportive, camping).
Nimerim pana la urma intr-un camping (Seehof) care are ca singur atuu faptul ca e aproape de drum, dar in care all-inclusiveul (apa calda, curent, masina de spalat, biciclete (platim si pentru ele) si gunoi!!! (da ati citit bine gunoi)) ne costa 31.5 euro pe amandoi. Una peste alta, la final de concediu a fost campingul care mi-a placut cel mai putin desi oamenii de acolo au fost saritori si ne-au ajutat care cu instructiuni pentru utilizarea masinii de spalat, care cu un triplu ca sa ne putem incarca toate aparatele pe care le aveam etc. Partea buna a fost ca am rezolvat totul dintr-o lovitura si de acum suntem din nou autonomi si independenti timp de 1 saptamana.
Varianta "la cald" scrisa de pe Kindle in timpul concediului (revizuita si corectata):
Astazi profitam din plin de minunea numita Austria si avem timp sa o gustam pe indelete,departe de trafic pe o frumusete de pista in general neasfaltata care merge de la granita cu Slovenia pana la cea cu Italia: R1 Drauradweg (pista de biciclete de pe malul Dravei). Bifam localitate dupa localitate: Ruden, Ferlach, Villach. Totul e foarte bine marcat, locurile sunt lasate cat mai natural posibil. Campam intr-un final intr-un camping din Villach unde spalam o masina de haine si incarcam aparate.
Jurnal Radu
In continuarea seriei: BCB - ziua 8 -Villach - Linz-->
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Infobox
Pedalat: 7 h 30 minute
Distanta: 130 km
Medie orara in miscare: 17.4 km/h
Total vertical climb: ca. 1060 m
0 comments:
Trimiteți un comentariu