duminică, 1 martie 2020

Faurar de Brasov 2020

1-2 februarie Doua zile de cursiera la Campina

Primul weekend din februarie se anunta cald cam peste tot, chiar si la Brasov. Doar ca nu neaparat si insorit. Asa ca aruncam cursierele in masina si plecam in cautarea soarelui. Stiam si unde sa il gasim: pe dealurile de la Campina si Comarnic. Aici aveam sa fim feriti si de vant, caci oricum tot terenul de joaca e doar un deal si o vale, unde nu prea conteaza ce uragan e afara. Greu e oricum. In prima zi facem bucla clasica cu Cosminele si Poiana Varbilau si ne intalnim cu suprinzator de multi oameni pe cursiera. Picioarele merg bine azi si lungimea si diferenta de nivel au fost atat cat a trebuit. Gasim si un local decent unde mancam de seara, sanatos si pe saturate cu 50 de lei amandoi si apoi ne petrecem seara stand cu picioarele in sus. Recuperare se numeste.

Date si track: aici

Duminica George aduce de la Brasov un aer proaspat, energie si un plan cu 100 kilometrii si 2300 m de urcat. Oh well, asta nu o sa fie o zi usoara, mai ales ca baietii au lasat Sultanu la final, pe motiv de lumina buna si culori faine. Stiu de cand am plecat de acasa ca a doua parte a turei o sa doara, dar asta nu ma impiedica sa ma bucur pe prima parte unde am energie din plin si picioarele se simt odihnite. Totusi, usor, usor ele devin din ce in ce mai grele, cu fiecare urcare pe care o las in urma. Sultanu merge mai bine decat m-am asteptat, infinit mai scurt pe cursiera decat pe MTB si cu suferinta decenta. Cum nu aveam nici picioare si nici rapoarte ca sa il atac frontal, m-am apucat sa crosetez metodic urcarea, de la inceput, pana la final. A iesit un onorabil loc 3 pe Strava, la 40 de secunde de QOM, deloc imposibil cu ingredientele potrivite. Si cu asta, revenim pentru 10 zile la trainer si la Postavaru. Totusi tura de azi a fost o buna aclimatizare pentru Tenerife (si ma refer aici la sensul propriu al cuvantului, caci nu e usor sa sari de la - 5 la 20 de grade).

Incredibil ce picioare grele pot sa am dupa tura din weekend. Mi-am revenit abia pe la final, pe ceva intervale din zona 3.

Radu zicea ceva de un test de FTP, dar picioarele mele zic ca nu sunt pregatite pentru asta. Asa ca inghesui in pauza de masa extinsa un alt workout de pe Zwift, de data asta cu ceva intervale la 150% FTP. 6 intervale de doar 45 de secunde fiecare, la finalul carora te simti de parca te-a lovit trenul. Poate maine o sa fie o zi mai buna.

Imi fac totusi curaj sa ma bag la o cursa. In ultimile doua saptamani nu au mai iesit wattii asa de bine, insa faptul ca asta e ultima etapa din Tour de Zwift imi da ghes sa ma mai chinuiesc putin. Iese o cursa decenta, pe la 3.5 W/kg average, dar ceea ce ma pune cu adevarat pe ganduri este modul in care o sa eficientizez recuperarea in Tenerife.

7-13 februarie Cand loveste gripa

Pai cand loveste gripa iti da toate planurile peste cap. Si pe cele de antrenament, dar si pe cele legata de viata de zi cu zi si are puterea de a transforma o saptamana agitata intr-una de...lectura.

Daca la capitolul miscare nu pot sa bifez decat o plimbare aproape esuata pe Tampa, doua clase de pilates si un grup ride de categoria D pe Zwift (atat s-a putut cu ventilatorul oprit), pe de alta parte pot sa pun la plus 2 carti citite si ceva timp pentru mine ceea ce a insemnat pensat, manichiura similare.

23 februarie- Nu mai fusesem de ceva vreme la sala

Saptamana de stat afara (in Tenerife) mi-a umplut bateriile de miscare in natura. In plus, cum intr-o saptamana ne asteapta Spania cea insorita nu am prea mare tragere de inima pentru ture lungi. Iese doar o sala si o sauna. Vremea frumoasa din partea a doua a zilei m-a inspira la o alergare, transformata apoi in plimbare cu Radu pe Tampa si anulata indefinit pe motiv de lumina neinteresanta. In loc de Tampa am cautat in schimb rute de cursiera in Andalusia, cazari, masini de inchiriat si alte detalii logistice.

25 februarie - Scurta alergare pe Stejeris

Nu renunt la ideea alergarii si profit de o pauza de masa extinsa pentru o scurta alergare pe Stejeris. Nu pot sa zic ca mi-a placut ceva din toata experienta in afara de faptul ca am alergat la tricou. In rest poteca plina de frunze si crengi m-a fortat la o topaiala nedorita, picioarele s-au simtit grele, genunchii ruginiti pe coborare si febra musculara sedea dupa colt.

Seara e insa mai placuta. Tinem o prezentare in cerc restrans la Fixelli, despre calatoria noastra in America de Sud. Faptul ca prezentarea noastra se suprapune peste Alpin Festival ne avantajeaza, pentru ca locul disponibil la Fixelli e micut si multa lume nu ar fi insemnat decat aglomeratie si frustrare. Asa, atmosfera e initima, dar activitatea ne permite totusi sa avem un prim feedback. Nu stim daca va mai exista si o a doua sau a treia prezentare intr-o alta locatie din Brasov, dar daca va fi asa, atunci prezentarea de fata s-a simtit ca o repetitie cu public.

Combinatia de poteci uscate descoperite ieri, alergare esuata si temperaturi placute mi-au sadit un gand: prima iesire cu MTBul pe sezonul asta. Initial plecasem cu gandul sa urc in Saua Tampei si sa cobor pe la Iepure, insa cum in zonele umbroase parea udatura si risc de noroi si cum trebuia sa inghesui totul in mai putin de o ora, ma tin pe teren uscat si ma rezum la Tampa. Ca urcarea in Saua Tampei nu era chiar recuperarea potrivita dupa alergarea de ieri, o stiam prea bine. Asa ca picioarele grele nu ma mira si ma gandesc ca daca reusesc sa urc pe bicicleta pana in Saua Tampei e chiar bine. Realitatea e ca a iesit mai bine decat m-am asteptat, cu un PB pe urcarea in Saua Tampei si apoi spre Cetatea Brasovia, totul pe bicla. Deci in afara de faptul ca mi s-a parut greu, iarna nu pare sa fi schimbat nimic major in abilitatile de urcare. Mai interesant o sa fie sa vad cum se vor simti coborarile.

26 februarie TRX

Impulsionata de reusita de la pranz, dar si de perspectiva faptului ca joi va fi o zi plina de munca, merg pe principiul "bate fierul cat e cald" si merg si la clasa Irinei de TRX. Dezavantajul cand mergi rar la sala e ca de fiecare data faci o febra de zile mari si acum o sa se lase cu o febra generala la brate, core si picioare. E incredibil de daune pot produce 4 serii de 45 de secunde de fandari intr-un singur picior.