duminică, 14 august 2011

BCB-ziua 23-Santhia(It)-Innsbruck (Au)



<--Din aceeasi serie:  BCB-ziua 22-Pauza continua-in vizita la Alina si Paolo

Ne vine greu sa ne mobilizam si sa ne trezim la 7.00, dar odata ce iesim din casa, aerul racoros ne trezeste. Alina si Paolo ne conduc la gara, asa ca bagajele sunt la ei in masina, si noi pedalam fara griji pana in Santhia. Si apoi incepe sarabanda trenurilor in Italia. Cum trenul nu sta decat 2 minute si vagonul de bicle e in celalalt capat, alergam (eu prin tren, oamenii pe peron, spre coada unui tren foarte lung). Trenul se pune in miscare si nu mai apuc sa imi iau la revedere de la Alina si Paolo si sa le multumesc pentru ospitalitate.

Sper ca la un moment dat sa le putem intoarce primirea calduroasa, desi eu nu voi putea sa pregatesc niciodata o masa atat de buna cum a pregatit Alina...Il regasesc pe Radu la coada trenului, aranjam biclele si avem 1 h de pauza pana la Milano. 

In Milano in 30 min avem legatura spre Verona. 
Milano, gara centrala
Trenul acesta nu are vagon de bicle, asa ca apelam la generozitatea sefului de tren (care era de fapt sefa), sa plaseze biclele prin tren. Inca 1.5 h spre Verona. Incurcam statiile, coboram unde trebuie totusi...dar nimerim in campie unde e teribil de cald. Si noi suntem molesiti, si nu e nicio graba, pentru ca avem legatura spre Bolzano peste 1.5 h. Asa ca avem timp si de o masa, poate niste junkfood la care tot poftim...Zenul e insa distrus cand vedem ca avem de fapt legatura peste 5 min, care se fac 2 min...si apuca-te sa alergi cu biclele deja incarcate, sa le cobori pe scari, sa le urci pe peronul cel bun (lifturile ori nu mergeau, ori aveai nevoie de 2 facultati de fiecare utilizator ca sa le folosesti). Eu eram sigura ca nu putem sa caram tot calabalacul in 2 minute, dar mecanicul de tren a fost de treaba si a asteptat cu tot cu tren dupa noi, sa alergam pe peron pana la ultimul vagon si sa ne putem urca. Ne asteapta pana la urma 1.5 h de liniste intr-un tren totusi aglomerat, spre Bolzano.

Incerc sa adorm si sa ignor stomacul care urla de foame.

Pare incredibil dar de cand am plecat din Santhia nu am facut decat sa alergam dupa trenuri si nici pentru o fuga la magazin nu am avut timp. 

In Bolzano schimbam ultima oara trenul spre Brenner. Aici a fost leger, tren scurt,cu vagon de bicle si foarte liber...trenul ne urca pana la 1300m in pasul ce separa Austria de Italia. In gara, jumatate e in Italia si opresc trenuri TrenItalia si alta jumatate in Austria si opresc OBB-uri. Noi de aici alegem sa ne urcam pe bicla...Trisam putin caci avem doar de coborat pana in Innsbruck la 560 m.

In orice caz insa am capatat un mare respect pentru trenurile TrenItalia. In 8 h si cu ajutorul a 4 trenuri regionale am strabatut sute de kilometrii, nu am asteptat mai mult de 30 de minute si am calatorit in conditii civilizate, la un pret decent:
-44 euro pana in Bolzano
-19 euro Bolzano-Brenner
-3.5 euro biletul pentru bicla pentru ziua in curs.
Total:66.5 euro(cam cat costa trenul dus-intors Bucuresti-Oradea). 
Diferenta este ca la noi pentru Bucuresti-Oradea faci 12 h, dus-intors de banii astia, inseamna vreo 24 h. Ca sa nu mai zic ca daca trebuia sa ajungi din 4 trenuri pana la Oradea, sigur faceai 1 zi si daca mai aveai si bicla pe cap iti blestemai zilele caci trebuia sa mai cotizezi si pentru ea (oficial sal neoficial).

Pe coborarea spre Innsbruck are loc un nou episod din batalia Mike vs SPD-uri,pe care o castiga SPD-urile care o trimit pe Mike in urma unei decuplari efectuata la viteza mare (40 km/h) direct in sant.Asa tranta meseriasa nu am mai avut.Oricum la treaba asta am pierdut ca in tenis, cu dubla greseala, aici a fost numai vina mea si nu s-a interpus intre mine si SPD-uri niciun obstacol (nisip, pietris, pieton etc)...Din fericire, totul a fost doar spectacol si s-a lasat fara urmari. Inainte de Innsbruck cautam un camping, gasim unul, urcam pana la el, dar nu mai ajungem caci ne prinde furtuna, asa ca ne gasim un loc bine ascuns intre padure si lanul de porumb (cinste lui Radu). Gatim paste(e cam singura mancare ramasa) in cort= facem sauna.
Furtuna ne alearga din urma
In continuarea seriei: BCB-ziua 24-Innsbruck (Au)-Strass im Zillertal (Au)-->

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Infobox 

Pentru toate sectoarele de drum parcurse de la plecarea din Courmayeur:

Courmayeur-Aosta
Ivrea-Viverone
Viverone-Santhia
Brenner-Innsbruck

am doar o statistica generala:
distanta: 117, 49 km
medie orara: 19.8 km/h, media
timp petrecut in miscare: 5h: 54 min:54 sec

Santhia-Brenner (cu trenul)
Brenner-Innsbruck (by bike)
Cele 4 orase unde am avut legaturi