marți, 6 septembrie 2016

Gustar de Brasov 2016

Augustul e in general o luna cu vreme stabila si frumoasa, dar bucuria dupa-amiezelor perfecte de stat afara e cumva umbrita de faptul ca zilele se scurteaza vizibil si oriunde privesti, primele semne ale toamnei isi fac aparitia.

3 August- Balaureala pe Stejeris

As avea chef de o scurta tropaiala asa ca arunc repede una alta in rucsac si plec spre Stejeris. Sunt multe poteci ce coboara din culme, mai ales in dreapta spre Brasov si fiecare cere sa fie explorata. Cobor spre cariera, ma invart pe acolo, revin in poteca principala, trec drumul asfaltat, dau si o raita pe la Spitalul de TBC si se strang aproape 10 kilometri de balaureala.

4 August- Poiana Brasov, bariera celor 40 de minute rezista

Cursiera lui Radu e disponibila, rotile sunt umflate, picioarele refacute dupa Banatul Epic, e momentul sa mai dau o urcare in Poiana cu acelasi obiectiv in minte: bariera celor 40 de minute. Bariera rezista. 40 de minute si 3 secunde.De la bidonul de apa plin mi se trage. Cica daca era pe jumate gol, bariera cadea. Ramane de vazut :). Cobor in Rasnov si revin pe DN.

5 August- A bad day for cycling

Din nou pe cursiera lui Radu. Astazi voiam sa fac o tura mai lunguta spre Codlea-Bod-Harman. Insa vineri la ora 18.00 cu siguranta nu trebuie sa te gaseasca pe un drum principal (drumul spre Sibiu) alaturi de toti nebunii din trafic. Dupa ce o caruta iese in fata mea (premeditat) si un autobuz era cat pe ce sa ma stearga la intrarea in Codlea mi se ia de pedalat. Ma tarasc pana in Colonia Bod, nu reusesc sa imi gasesc nici ritmul, nici pozitia pe bicicleta, ma doare fundul, ma doare spatele, imi lipseste cheful. Fac dreapta pe drumul ce vine de la Feldioara si revin acasa cu coada intre picioare.

7 August- Din nou Poiana Brasov, fara tentative de doborat bariere orare

O urcare confortabila in poiana, coborare in Rasnov si apoi o medie de 38 km/h pe bucata de 2 benzi de la intrarea in Brasov. Ma alerga ploaia.

8 August- Tampa cu Claudia

O urcare pe Tampa pe Drumul Serpentinelor si o coborare pe BA.

10 august- O noapte la Crizbav

Irina Niculae ne insoteste astazi seara la aventura din timpul saptamanii. Una pasnica, cu urcat cu masina pana la Crizbav si dormit pe platforma de langa ruinele ultimului turn al cetatii. Foc, vin si povesti faine. Perseide inca nu am vazut.

25 August- Back in business

Dupa 2 saptamani de pauza, din nou in sa. S-a terminat si vremea proasta, cerul e acum curat, muntii se profileaza din nou frumos la orizont, norii doar alearga de colo-colo, fara sa fie amenintatori. Mi-a fost dor de bicicleta, de vant, de drumuri libere. Lumina este super faina, mai ales vazut prin lentilele ochelarilor lui Radu.

26 August

Cum e sa te sune curierul ca ai de primit un colet pe care nu il astepti. Multam Pinguini!

33 cica sunt la numar, caci 32 era numar cu sot :).

27 August- Cheile Varghisului si Tinovul Mohos

Gasca mare cauta traseu placut si usor. Claudia propune Cheile Varghisului, Kya propune ceva in zona Sfanta Ana, noi le combinam pe amandoua.

Cheile astea ale Varghisului au fost explorate pe toate partile, am urcat la toate pesterile ce meritau interes, am mers pana la ultimul pod si inapoi, am facut poze, am pregetat la umbra si la racoarea paraului si ne-am simtit bine. Sunt sigura ca pot fi o destinatie interesanta si in mijlocul toamnei, mai ales daca cautati ceva usor, de 3-4 ore.

Cele mai complete informatii despre Cheile Varghisului le-am gasit aici:
* http://www.hailabord.ro/2012/06/cheile-varghisului-introducere-in-lumea.html
*http://www.mecanturist.ro/2014/10/24/cheile-varghisului-un-loc-mai-mult-decat-surprinzator-vargyas-szoros/

Cum din Varghis pana in Bixad e o aruncatura de bat si drumul e pitoresc, urcam cu masina pana la Tinovul Mohos si avem noroc, caci prindem ultimul tur al Tinovului. Kya ne-a tot povestit lucruri interesante despre zona, asa ca acum eram hotarati sa intram in detalii. Desi exista diverse trasee marcate in zona, recomand cu caldura un tur ghidat al Tanovului. Dureaza cam 45 de minute, se organizeaza la fiecare 2 ore (10, 12, 14, 16, 18) si costa 5 lei. In schimb veti afla o multime de lucruri interesante despre Tinov in sine, formare, relief, vegetatie si fauna. Daca apoi va cinstiti si cu un colac secuiesc, iesiti clar castigati.

Amenajari in Cheile Varghisului, by Claudia
La Nari, by Andrei
In Pestera mare, cautand lilieci, by Claudia
La Tanovul Mohos, by Andrei
Tanovul spre final de zi, by Claudia

28 August- Cu MTB-ul in Ciucas

Daca nu avem ceva aranjat pentru weekend, greu ne mai hotaram in ce directie sa o apucam. Astazi, dupa lungi parlamentari, hotaram sa mergem in Ciucas:

Traseu: Pasul Bratocea- Culmea Bratocea- Saua Tigailor (BR)-Cabana Ciucas (CR)- Pasul Boncuta (BR)- Valea Stanii (forestier) - Culmea Buzaianu (BA)-Cheia- Pasul Bratocea (pe asfalt)

Amintirile mele despre Culmea Bratocea datau de acum 10 ani si constau intr-o coborarare interminabila de pe varf, pana in pas. Dar cum Claudia zicea numai de bine despre traseu, Radu mergea chiar si mai departe spunand ca e in mare parte ciclabil, hotarasc sa ii dau o sansa, caci cel mai probabil amintirile mele prafuite ma insala.

Gasesc un drum forestier ciclabil, apoi o poteca lata dar pe care noi o ratam la fiecare bifurcatie si apoi un drum de culme unde e superb sa stai in sa. Cand pedala mi se mai impedica de cate un smoc de iarba, profit de ocazie si caut cu ochii bobitele negre de afine. Doar ca inaintea noastra au trecut afinarii si nu se mai gaseste decat cate o afina ratacita, si aia mica sau stafidita.

Din Saua Tigailor reincepe mersul pe langa bicicleta pana la cabana Ciucas, insa portiunea anevoioasa merge decent. Ciucasul s-a pustiit, suntem in contratimp cu majoritatea turistilor, iar odata ce ne lasam pe potecile ce merg pe din dosul masivului, nu ramanem decat cu oile si ciobanii. Stane sunt din belsug pe plaiurile astea domoale unde bicicleta curge singura la vale, insa din fericire le depasim fara incidente.

Coboram in Pasul Boncuta, forestierul spre Valea Stanii merge snur si raman de sarit doar muchiile spre Culmea Buzaianu. Mai pe bicicleta, mai impingand la ea, dupa antrenament si tehnica, alergati de inserare, iesim in muchie. Raman pe retina culorile din Tataru si urmele apusului din padurea rara de pe culme. Era frumos sa fim undeva pe sus la ora asta, insa cu ziua asta din ce in ce mai scurta, e din ce in ce mai greu sa prinzi si apusul si sa cobori si pe lumina.

Intunericul ne prinde dupa ce trecem de intersectia cu Valea Berii, dar serpentinele domoale de pe DN1A ne usureaza considerabil viata.

E un traseu ce merita refacut si in alta companie, in masura in care iti asumi push-bike-ul aferent. Iar traseele ce pleaca din Valea Stanii, chiar mi-au trezit curiozitatea si merita explorate.

Spot the cyclist
30 August- La cules de mure imaginate (Timisul de Sus)

Stim noi un loc pe langa Timisul de Sus, ocolit de culegatorii de mure, unde anul trecut am mancat pe saturate. Doar traseul inca lung pe care il aveam in fata ne-a urnit anul trecut de langa tufele de mure, ajunse in mijloc de august 2015 la apogeu. Miezul zilei, boabele incinse de soare se topeau ca gemul in gurile noastre si am fi luat si acasa, daca nu eram iesite la o tura de trail running. Locul l-am retinut, si cand ne-am gasit la Brasov si eu si Claudia am zis ca e musai ca acum sa mergem in tihna, sa ne facem plinul cu mure. Ba chiar am venit pregatite sa luam si pentru acasa. Doar ca ia murele de unde nu-s. O parte din rugi erau compromisi, zici ca dupa ce a dat floarea a dat vreo ploaie acida peste ei. Putinele tufe care aveau totusi rod, aveau la oferta mure inca verzi sau abia parguite. Cu greu am reusit sa culegem cateva mure, cat sa ne ajunga pe o masea.

Revenite la masina, ne multumim cu mere in loc de mure si plecam spre Brasovul scaldat in ploaia de la ora 19.00.

2-3  septembrie- Voluntar la ProPark si o tura cu Spaska in Bucegi

Radu a vrut sa incerce o experienta noua anul asta si a fost bucatar la ProPark. PC+ PA-ul nostru au fost la Bolboci unde avea loc si proba de caiac.

Meniul gandit de Radu a fost neasteptat de variat: papricas de cartofi, paste carbonara, omleta turceasca, pui cu orez si legume, mancare de linte cu morcovi, dar s-a mancat cam tot :).

Printre curatat, tocat, spalat vase etc am reusit sa fac cu Spaska, si partial cu Vali si Muha, o tura in Bucegi: Hotel Pestera- Valea Ialomitei- Omu- Babele -Pestera.
Urcand pe Valea Ialomitei
Privind spre Costila
Cateva poze foarte faine din PC/PA-ul nostru: aici