joi, 17 august 2006

Creasta Fagarasului de la Vest la Est (partea I-pana la Lacul Capra)

Cand: 8-11 august

Componenta echipei:
Brasov: NycbvBucuresti: Mike, Radu, Vintila, Sorin, Catalins, Serbanni, Lavissimo
Calarasi: Octavian67, Viorica
Iasi: Dany, Sandanpa
Rm.Valcea: Suru (Nicu)
Timisoara: Kytos, Roxana, Florin, Va, Pafi (Ovidiu)

Ziua 1 : Turnu Rosu-Saua Apa Cumpanita

Dupa vreo 3 ani de mers pe munte din care ultimul cu cele mai multe impliniri, creasta Fagarasului se aseza firesc in peisaj, fara sa-mi mai dea fiori ca in anii trecuti, cand venea vorba sa planuim vreo tura de genul asta.
Fagaras, here I come!
Asa ca dupa antrenamentul facut dupa o tura cu Radu in Buila ne facem iarasi bagajele si plecam cu Rapidul spre Sibiu. Trenul goneste in noapte iar somnul ne invaluie in ritmul cadentei rotilor pe sine….Tic-tac, tic- tac. Cu 20 de minute inainte de Sibiu dau trezirea caci e timpul pentru marea reunire.

Sibiul, capitala europeana ne primeste cu bratele deschise si cu o gara in lucru…reparatii, consolidari etc. Pana sa i se dea o fata noua calatorii trebuie sa se multumeasca fie cu ceva scaune rupte pe peroane fie cu confortul izoprenului intins pe jos.

In sfarsit trec si cele 4 h pana la trenul de Turnu Rosu si peste inca 45 min suntem in gara, unde incepem tura cu o incarcare a bateriilor, adica cu o masa.

Apoi plecam voiniceste dar cu moralul in pericol de innec pe forestierul spre Manastire. Cei 4 km par mai multi caci bocancii tropaie din greu, ploaia te uda pana la piele si rucsacul sapa propriile sale santulete in umerii supusi la mari cazne tura aceasta.Avem de urcat cam 1400 m dar acolo une panta-i mai apriga asprimea ei e indulcita de tufele de zmeura si afine pe care le gasim chiart langa poteca. Totusi suntem cam aburiti caci ceata nu ne scuteste si regretul ne macina, intra ca un tirbuson in elanul nostru si ni-l face svaiter. Sa nu ne gandim ca acum trebuia sa vedem pana departe….Lotru, Cintrel, Buila, Cozia.

Mai bine sa fim atenti la urmatorul stalp de marcaj, uite-l, uite cum isi face aparitia din ceata !

Pe la 5 ajungem in Saua Apa Cumpanita unde oamenii isi pun corturile. La scurt timp incepe o noua repriza de ploaie.
Refugiul din Saua Apa Cumpanita, sau cu alte cuvinte, casuta noastra, cuibusor de nebunii
Stingerea se da devreme dar asta nu poate fi decat de bine caci ziua urmatoare avea sa ne gaseasca cu forte proaspete.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Harta:
Hata este valabila pentru inregul traseu
Sector : Gara Turnu-Rosu- Chica Pietrelor (1606)-Chica Fedelesului (1820)-Saua Fedelesului-Vf Tatarul (1890)-Saua Apa Cumpanita ( 1807)

Marcaj : CR pana in creasta si apoi BR

Starea marcajului : prost

Scurta descriere : Drum forestier pana la Manastire si inca 1 km dupa, apoi poteca prin padure (urcus mai pronuntat) pana in Chica Pietrelor unde se intalneste marcajul de creasta. Continuam in urcus spre Chica Fedelesului (1820) unde CR continua in coborare spre sud pe Muchia Zanoaga spre comuna Caineni. Nu am vazut pe traseu izvorul despre care amintesc Balaceanu&Cristea care arr trebui sa se gaseasc undeva dupa ce lasam in stanga, Muchia lui Stan, care coboara spre N si desparte Valea lui Ionel si Valea lui Fatu. De asemenea din refugiul emisferic din Saua Fedelesului despre care amintesc Balaceanu&Cristea Si il catalogheaza ca deteriorat nu a mai ramas decat fundatia (dar exista locuri de cort langa refugiu-nu am vazut apa). Mai departe se urca cele doua varfuri ale Piscului lui Fat, ajungem in Curmatura Tatarului. Vechea poteca asa cum am citit urca pe vf Tataru si cobora in Saua Apa Cumpanita dar actuala poteca evita pe versantul sudic urcusul pe vf. Marcajul e doar pe pietre iar pe ceata poate pune probleme de orientare. Ocolim deci vf Tataru si coboram in Saua Apa Cumpanita.

Aici e loc de campare si exista sursa de apa atat pe versantul Nordic (Izvorul Cumpenei) cat si spre Sud (Izvoarele Sterminoasei) la maxim 5 min in coborare.

Starea refugiilor : Nu exista

Legaturi si bifurcatii : Gara Turnu-Rosu- Chica Pietrelor (1606) (→Valea Marului, BR)- Chica Fedelesului (1820) (↓ Caineni, CR)- Saua Fedelesului-Vf Tatarul (1890)-Saua Apa Cumpanita (1807)

Ziua 2 : Saua La Apa Cumpanita-Vf Serbota (cu coborare in Caldarea Mieilor)

Desi dimineata se anunta morocanoasa si cum altfel daca nu incetosata dupa ora 10 s-a ridicat si soarele.

Meniul zilei incepe cu ceata
Nu ne vedeti? Pai la cata ceata e, nici nu e de mirare
Poza de grup inainte de Saua Surului
Daca zambiti, se lumineaza
Asa ca am scos hainele ude pe rucsaci…incepem si noi sa aratam ca adevaratii care fac Fagarasul, iar intr-o pauza plec cu Radu sa urcam pe vf Suru (primul vf de peste 2200 pe care l-am intalnit) desi poteca il ocoleste pe curba de nivel. Aici zarim pentru prima si printre putinele dati Negoiu dar mai presus de toate sub plafonul de nori rotunjori si bucalati la picioarele noastre se asterne incarcata de greutatea istoriei, Transilvania.

Nu din avion, ci de pe Suru
Baci
Stam de vorba cu un cioban despre oierit si prognoza meteo iar noi smulgem timpului 5 minute numai pentru noi.

Ii prindem din urma pe colegii nostri in timp ce ocoleau pe curba de nivel Capul Surului si apoi urcam cu totii pe Budislavu.
Coborarea de pe Budislavu
Dupa 30 min suntem pe vf si ne angajam in coborare spre Lacul Avrig unde se decreteaza o ora pauza de masa. Frumusetea locurilor nu este data insa de albastrul curat si adanc al lacului Avrig, ci de o groapa de gunoi care troneaza nestingherita la o palma de lac si in care se pot gasi de la conserve ruginite, butelii folosite de primus pana la obiecte de igiene personala. In plus principiul conform caruia romanii sunt vinovati de mizeria din Fagaras si-a gasit si un contraexemplu. Niste polonezi au aruncat cu dezinvoltura conservele folosite la groapa de gunoi si apoi i-a durut fix in cot cand am incercat sa le explicam ca nu are cine sa le duca jos, ca acolo nu e groapa de gunoi si ca si noi ne caram gunoaiele cu noi pe creasta pana la civilizatie. Ce conteaza…nu e tara lor, nu sunt muntii lor sufocati de gunoaie asa ca…sa mergem mai departe si noi si ei. Urcam pe Vf Garbova si apoi pe Vf Scara, coboram la refugiu, il depasim si odata cu invazia cetii incepem drumul spre Serbota. Aici prindem banda Rosie si parcurgem cam un sfert din Custura Saratii (partea cea mai dificila fiind coborarea printr-un mic hornulet ud), pana vedem poteca marcata cu BG care ocoleste Custura Saratii coborand in Caldarea Mieilor. Coboram in cladare punem corturile, deoarece avem si suficiente surse de apa.

Infobox traseu:

Sector: Saua Apa Cumpanita (1807)-Vf Cocoriciu (2034)-Saua Surului (2110)-Curmatura Rosiilor (2225 )-Vf Budislavu (2368)-lacul Avrig-Vf Garbova (2188)-Vf Scara (2306)-Saua Scarii (cu refugiul Scara)-Vf Musceaua Scarii (2212)-Saua Serbotei-Vf Serbotei-Caldarea Mieilor

Marcaj: BR (pana pe Vf Serbotei) si apoi BR (daca se continua Custura Saratii) sau BG daca se ocoleste custura si se coboara in Caldarea Mieilor iar apoi se urca spre Saua Cleopatrei

Starea marcajului: ok

Scurta descriere: Din Saua Apa Cumpanita urcam vf Cocoriciu (2034) (aici incepe TA care coboara la Suru) primul din seria vf de peste 2000 m, ocolim prin N vf Gavanu (2153) si Lacustele (2135) si ajungem in Saua Surului (2110) (saua de dinaintea vf Suru)-aici ajunge si marcajul TR care urca de la fosta cabana Suru prin caldarea Gavanului.Varfurile Suru (2283) si vf Capul Surului (2274) se ocolesc pe curba de nivel mentinandu-ne pe versantul sudic. Gasim apa in poteca (izvorul Paraului Suru). Jos se desfasoara Caldarea Surului Ajungem apoi in Curmatura Rosiilor (2225 m) si urcam pe Budislavu (2368)-vf e ceva mai la Nord fata de poteca de creasta. Ocolim deasemenea si vf Vartopu Rosu (2242) si ajungem in Saua Avrigului (2178) (Portita Avrigului). Coboram la Lacul Avgrig strajuit de varfurile Ciortei . De la lac se poate cobori pe PA la cabana Barcaciu. Poteca de creasta ocoleste apoi pe la N, in urcare, vf Garbova ( 2188) si apoi urca pana pe vf Scara ( 2306). Inainte de vf Scara se desprinde CR spre Barcaciu.

Coborand in Saua Scarii (aici ajunge CA, de la Negoiu), pe versantul sudic, in dreapta potecii de creasta se gaseste Refugiul Scara. Din Sa, coborand pe langa izvoarele paraului Scara se poate ajunge apoi pe Valea Topologului (intersectand si continuand pe TR) in Salatruc (pe versantul sudic al Fagarasului). Urcam apoi vf Musceaua Scarii (2212), coboram in Saua Serbotei (2123) urmand apoi ca in 45 min castigand 200 m diferenta de nivel sa ajungem pe Serbota. Cu putin inainte de vf intalnim marcajul BA care urca pe muchia Serbotei. In fata noastra se desfasoara impresionanta Custura Saratii. De pe vf se desprinde spre dreapta un marcaj BG (nesemnalizat prin stalp indicator) care coboara in Caldarea Mieilor si ocoleste Custura Saratii urcand apoi in Saua Cleopatrei

Starea refugiilor : Refugiul Scara are priciurile intregi, destul de spatios (cam 12 oameni). Nu am vazut gauri in tavan sau pereti dar nu stiu daca ploua sau nu in el. Cam mizerie la intrare dar poate fi folosit ca si adapost. Sursa de apa, in coborare pe versantul Sudic spre Valea Topologului (10-15 min).

Legaturi si bifurcatii: Saua Apa Cumpanita (1807)-Vf Cocoriciu (2034) (↓ TA spre Suru)-Saua Surului (2110) (↓ TR spre Suru)-Curmatura Rosiilor (2225 )-Vf Budislavu (2368)-lacul Avrig (↓ PA spre Barcaciu)-Vf Garbova (2188)-Vf Scara (2306) (↓ CR spre Barcaciu)-Saua Scarii (cu refugiul Scara) (↓ CA spre Negoiu si ↓ CA spre Salatruc pe Valea Topologului)-Vf Musceaua Scarii (2212)-Saua Serbotei-Vf Serbotei (↓ BA spre Negoiu si ↓ BG spre Caldarea Mieilor)-Caldarea Mieilor

Ziua 3 : Sector : Caldarea Mieilor-Caldarea Pietroasa (a Izvorului Negoiului)- Refugiul Caltun

A treia zi se profila usoara la orizont…un urcus pana in creasta (urmand BG ajungi in 1 ½ din Caldarea Mieilor in Saua Cleopatrei iar de aici ne-am despartit pentru cateva ore.

In Caldarea Pietroasa a Negoiului
Colegii nostri pleaca direct spre Negoiu-Strunga Dracului-Caltun iar eu plec cu Radu sa facem Custura Saratii. Ne hotaram sa luam si rucsacii cu noi ca sa o facem ca la carte si intram in univesul de stanca, strecurandu-ne printre coltani, placi, muchii si coboram pana in punctul de unde in ziua precedenta am coborat. Nu mi s-a parut nici atat de tehnica nici atat de impresionanta cum imi facusem impresia.
Detaliu din Custura
La intoarcere pescuim o familie de polonezi (in mod ciudat erau exact aceiasi care aruncasera conservele la Avrig) si parcurgem inapoi cu ei Custura, ba chiar continuam pana pe Negoiu.
E clar, am ajuns pe Negoiu
Aici o ceata laptoasa ne face sa ne grabim spre Caltun. Polonezii, marcati de alaturarea « Strunga DRacului » se decid sa coboare pe varianta prin Strunga Doamnei, iar noi intram in stransoarea uda a peretilor, privind in jos, amenintatorul horn care se pravaleste timp de vreo 20 min in jos.
Homeless flescait pe Strunga Dracului
Ploaia marunta nu ne scuteste nici o clipa si doar interiorul refugiului e salvarea. Aici oamenii ne pastrasera 2 priciuri iar Cristi ne omeneste cu o oala de piure de cartofi cu conserva de carne (multumim, multumim bucatarului sef). Cineva ne ofera chiar si o lingura caci mancam amnadoi cu singura lingura din dotare.

Dupa o baie infernala (unii ar zice doar revigoranta) ne cocolosim in sacul de dormit. Mai tarziu ajung si polonezii nostri si dupa ei un grup de 6 cercetasi nemti care aveau cel mai impresionant tuci pe care l-am vazut pe munte, chitara si vreo 2 steaguri lasate la usa refugiului in ploaie, caci normal afara ploua infernal iar vantul ne reamintea ca ne aflam in caldarea Caltunului.

Infobox traseu:

Sector: Caldarea Mieilor-Caldarea Pietroasa (a Izvorului Negoiului)-Saua Cleopatrei-Vf Negiou (2535 m)-Strunga Dracului-Lacul&Refugiul Caltun

Marcaj: BG si TR din Caldarea Pietroasa pana in Saua Popasul lui Mihai si apoi BR pana la bifurcatia strungilor (BR –Strunga Dracului) si BG (Strunga Doamnei). Intrarile sunt f bine insemnate pe stanca iar in strunga Dracului exista chiar scris pe pereti Enter ( la intrare) si Exit (la Iesire)-aproape ca intr-un joc. Odata cu reunirea variantelor, BR pana la Lacul Caltun

Starea marcajului: f buna

Scurta descriere: Din Caldarea Mieilor urmam BG marcaj comun cu TR care urca din Salatrucu pe Valea Topologului care ne conduce via Caladrea Pietroasa a Negoiului spre Saua Cleopatrei. Exista locuri de cort (pentru 2-3 corturi impastiate) si apa la 15 min in coborare sub sa mai sus de Caldarea Pietroasa a Izvorului Negoiului. Aici intersectam BR (marcajul de creasta) care vine dinspre Custura si continua spre vf Negoiu dar tot aici ajunge si TA (care urca direct de la cabana Negoiu). In continuare in 30 min de urcus ajungem pe Vf Negoiu.

Pentru a cobori putem alege fie strunga Doamnei (BG) fie Strunga Dracului (BR)-bifurcatia se formeaza la 10 min in coborare dupa Negoiu. Alegand sa continuam pe a doua varianta coboram vreo 20 min prin Hornul (La Strunga) Dracului care este amenajat cu lanturi. De la baza Hornului (ajunsi in amfiteatrul caldarilor Laitei) poteca coteste spre dreapta, traversam o aglomerare dezordonata de lespezi si primim din dreapta poteca ce coborase prin Strunga Doamnei. In scurt timp zarim in stanga varianta de coborare spre Cabana Negoiu prin Strunga Ciobanului (CR). Parcurgem pe curba de nivel distanta pana in Portita Caltunului iar de aici, prin ale haos de pietre coboram pe malul lacului Caltun la refugiu. Pe malul lacului exista cateva cazemate facute pentru corturi pentru a le proteja de vant. Deasemenea exista un indicator care ne atentioneaza asupra aparitiei marcajului PR pana la ref Caltun, marcaj care se intinde pe doar 30 m.

Starea refugiilor: Refugiul Caltun arata f bine. Incapator poate adaposti cam 14 oameni pe priciuri si inca vreo 6 pe jos. Nu ploua in el. Are chiar banci si mese inauntru, se pot pune haine la uscat etc.

Legaturi si bifurcatii: Caldarea Mieilor-Caldarea Pietroasa (a Izvorului Negoiului)-Saua Cleopatrei(↓ TR-Valea Topologului, ↓ TA spre cabana Negoiu, ← BR spre Serbota pe Custura Saratii)-Vf Negiou (2535 m) -Strunga Dracului (sau Strunga Doamnei, BG) – Portita Caltunului (2180) (↓ CR din Strunga Ciobanului) -Lacul Caltun (→ PR spre ref Clatun)- Refugiul Caltun.

Ziua 4. Sector : Refugiu Caltun-Balea Lac/Saua Capra

Ploaia nu s-a oprit decat cateva ore (pe la 4 dimineata nu mai ploua) dar dimineata a reinceput. Asa ca vrem nu vrem trebuie sa plecam pe ploaie pana inspre Capra. E cam dus pe apa Sambetei planul nostru de a urca pe Caltun si pe Lespezi….Grupul de 15 se divizeaza in 3 grupuri mai mici astfel incat eu cu Radu cu Catalin si cu un prieten al lui Catalin am plecat ultimii. Urcusul pana pe Laitel (2390) mi s-a parut infernal. De aici teoretic « putem privi fara opreliste lumea mirifica a stancilor golase sau abia acoperite cu licheni, sculptate de ghetari intr-o inimaginabila bogatie de forme. Privind inapoi vedem Negoiul. Este auster si sobru, de o frumusete aspra ca si vecinul sau din stanga, Caltunul. Cicatricile ranilor lasate de ghetari, haosul stancilor goale si intunecate le confera un aspect salbatic. De pe crestetul intunecat al colosilor, privirea cade vertical si se opreste pe luciul apelor cu colorit de ghintura al Lacului Caltun. » Noi insa n-am vazut nimic deoarece ceata, vantul si ploaia au scos untul din noi pana la Balea/Capra. Am urcat ca prin vis apoi pe Laita si la sfarsit pe Paltinul. Nu apucasem sa-i ajungem pe ceilalti iar aici ne-am despartit. Eu cu Radu am plecat spre Capra (inca 1 h pe creasta) iar Catalin si amicul sau au coborat spre Balea. Pe drumul spre Capra am intalnit mai multe grupuri de turisti si romani si straini care aveau o singura vorba in gura : prognoza e nasoala. Murati coboram in Saua Caprei si punem cortul in primul loc pe care il gasim langa poteca.Lasam spalatul pentru zile mai insorite si facem in absida un maldar de haine ude. Asa ne-au gasit Cristi si Suru cand au urcat din Balea sa ne spuna ca lumea se retrage spre Piscul Negru. Hotaram sa ramanem totusi inca o noapte la Capra cu speranta (caci aceasta moare ultima) ca totusi vremea se va indrepta. Nu ne doream decat 2 h de soare ca sa ne putem usca maldarul de haine ude. Cu haine uscate oricat de urata era vremea mai rezistam 3 zile sa terminam creasta. Sau cel putin asemenea ganduri mi se invarteau prin cap in dupa-amiaza aceea. Cortul nostru vecin intre timp a plecat caci ploaia se oprise si iata-ne singuri pe malul lacului asteptand vre-un cort temerar care sa urce la intalnirea carpati.org. Si iata ca minunea s-a produs caci pe la 4, 5 au aparut Sfantu’ care se intalnisera cu colegii nostri jos si stiau ca noi am ramas la Capra. Yupiii avem colegi de suferinta. Poate vantul mai uita de cortul nostru caci ajunseseram ca sa tinem betele contra, caci din cauza fortei, vantul de indoia in forma de S. Se mai auzea o rafala cum isi facea loc prin vre-un cotlon, ne pregateam sa tinem de cort…Si ceea ce era ciudat era ca vantul incepuse sa bata dinspre Vanatoarea lui Buteanu, dar apoi si-a tot schimbat directia, ba dinspre Saua Capra, ba dinspre lac etc.

Seara ne-am inmultit in mod neasteptat : au venit Ovidiu, Urlea2002 si inca 3 fete (imi pare rau ca nu am retinut numele). Baietii s-au chinuit vreo ora si mai bine sa monteze corturile...Ascultam la agitatia de afara si nu-mi venea sa cred ! Deci chiar o sa existe o intalnire carpati.org. Totusi toata bucuria de acum e la piciorul broastei fata de ceea ce am simtit cand i-am auzit afara vocea Corinei care ma striga de afara…Venisera deci si melcii, cu care convenisemn ca vintila sa vorbeasca sa nu mai urce la Capra pe vremea aia Caineasca ca sa lancezeasca in Corturi. Nu mai aveam nevoie nici de mancare caci ramasesem 2 si mancarea pe care o aveam ne ajungea pentru inca 3 zile de creasta. Planul nostru insa nu a coincis cu planurile si dorinta prietenilor nostri care veneau de jos, mesageri ai vremii bune cu vesti despre Soare. Asa ca iesim de cort si ii ajutam pe Corina (corinache), tatal ei, Andrei si Mihai (comins) sa monteze corturile. Ei pareau neobositi caci dimineata isi propusesera sa plece pana in Podragu prin caldari si sa se intoarca pe creasta. Noi in schimb ne-am culcat incantati cu gandul la portia de caldura de maine…cu gandul ca maine dimineata soarele o sa ne lumineze cortul, transformand toate culorile intr-un portocaliu plin de viata. Dar in acelasi timp, simteam atata caldura in suflet cand ma gandeam ca sunt alaturi de prietenii mei, de oameni cu aceeasi pasiune incat cred ca puteam sa imi usuc toate hainele, pe ale mele si pe ale colegilor mei, ca ii pot incalzi si pe ei, ca pot usca ceata din suflet si sa o transform in pulbere de lapte praf pe care sa-l bem dimineata…Sa bem ceata dimineata ca sa nu ne mai haituiasca de acum incolo. As fi cules o raza de luna (dar nu era luna) pe care as fi inmuiat-o in optimismul din inima si le-as fi trimis-o fiecaruia, sa le picure in suflet, cu toate zambetele din lume..

Infobox traseu:

Sector: Lacul/Refugiul Caltun-Vf Laitel (2390)-Saua Laitei-Vf Laita (2397)-Saua Paltinului-Vf Paltinului (2399)-Fereastra Balei-vf Iezerul Caprei (2417)-Saua Capra (2315)-Lacul Capra (2230)

Starea marcajului: f buna

Scurta descriere: De la refugiu urcam pe Vf Laitel (2390) –urcus destul de aprig si apoi coboram in serpentine stranse in Saua Laitei. Continuam coborarea sub linia matematica a crestei (exista aici un pasaj echipat cu 2 cabluri) ca apoi sa urcam (un alt pasaj echipat cu 2 cabluri). Vf Laita il ocolim prin Sud, aproape fara sa ne dam seama, pe un plai inierbat. Inainte de a cobori spre o increngatura de izvoare mai avem de trecut o portiune de stancarii pe care este fixat un ultim cablu metalic… Aici exista si o bifurcatie (incepe PA) care coboara pana la Manastirea Paltinul. Continuand pe creasta ajungem dupa un scurt urcus in Saua Paltinului unde se desprinde BA care coboara spre Balea Lac. Daca alegeti in continuarea BR urcam spre Vf Paltinul si de pe varf in scurt timp suntem in Fereastra Balei (2286). Facem o scurta incursiune pe vf Iezerul Caprei (2417) si coboram apoi in Saua Capra (2315). La Saua Capra intalnim o alta bifurcatie de trasee. Se poate cobori la Balea Lac (TA-30-45 min), urca pe Vf Vanatoarea lui Buteanu (2507) (CA, 45 min min) Acum poteca lata ne conduce la Lacul Capra (2230) ideal loc de popas.

Starea refugiilor: nu exista

Legaturi si bifurcatii: Lacul/Refugiul Caltun-Vf Laitel (2390)-Saua Laitei-Vf Laita (2397)-Saua Paltinului (↓ PA spre Piscu Negru)-Vf Paltinului (2399) (↓ BA spre Balea)-Fereastra Balei-vf Iezerul Caprei (2417)-Saua Capra (2315) (↓ TA spre Balea, ↑ CA spre Vanatoarea lui Buteanu) -Lacul Capra (2230)

Din cauza vremii azi nu am facut nici o fotografie

Ziua 5-Sambata 12 august-Intalnirea carpati.org

Visul a devenit realitate. Ne trezim intr-un cort invadat de soare din toate partile.
Nemiscare, cine ar mai fi sperat
Asa ca ne repezim sa scoatem lucrurile la uscat.

Constatam ca prietenii nostri au avut suficienta vointa sa plece la 5.30 spre Podragu. Noi ne bucuram doar de soare si caldura. Mancam copios caci acum eram asigurati si la capitolul mancare (Planul fusese gandit ca sa luam cu noi doar jumate de mancare iar cu restul sa vina Corina cu masina la Capra) si plecam impreuna cu tatal Corinei spre Vanatoarea lui Buteanu…Aici o panorama nesperata se dezvaluie privirilor bete de nesat…O zi prieteni daca ati mai fi ramas, iata ce vreme v-ar fi intampinat: (pozele urmatoare sunt facute toate de pe Vanatoarea lui Buteanu
Sa incepem cu Vistea Mare-Moldoveanu
Si sa continuam cu protagonistii
Admirativa...
...la ce va urma
Jos palaria (sau sapca), intr-adevar
Coboram apoi spre Saua Caprei si de acolo la Balea sa luam mancarea din portbagajul Corinei.
Deasupra tuturor
Urcam inapoi la tabara de corturi iar eu fara rucsac in spate parca plutesc….merg pe munte cu mainile in buzunar pe o vreme de vis, cu ochii rapiti de cate o muchie sau de luciul clar si limpede al lacului.

Seara, dupa ce s-au intors oamenii plecati pe trasee si dupa 2 oale de piure (asta ca sa le aratam si colegilor nostrii arta culinara la care am ajuns : apa, lapte praf, piure, sare/condimente, margarina, conserva de carne, masline, cascaval, branza topita-toate concentrate intr-o oala) ne adunam sub prelata adusa de cristi (urlea2002) si dam drumul cantarilor, glumelor, focului, stelutelor si frigului….parca se sparsese robinetul la frig in seara aceea.

Si am ajuns si la intalnire
Astfel oricat am incercat la 11 am capitulat si m-am refugiat in sacul de dormit. Nu e rau nici asa, sa adormi cu chitara in ureche.

Un gand bun pentru voi, prietenii mei, in aceasta noapte senina de august.