miercuri, 3 august 2011

BCB-ziua 6 - Ruse (Slo)- St Luiza (Au)

Din aceeasi serie: BCB-ziua 5- Nova - Ruse (Slo)-->

Motto: paste unguresti, cu branza slovena, mancate in Austria.

Astazi ziua incepe cu o ploaie si continua cu o alta ploaie si mai insistenta pana la ora 14.00, cand ne mobilizam sa strangem.
Locul de cort
Bancuta. buna pentru imbaiat, mancat...si Drava, in caz ca nu ma credeati ca ploua
Intre timp am dus insa un razboi epic, cu un musuroi de furnici peste care ne pusesem noi cortul si care ne invadasera. Asa ca am exterminat cu rabdare, cam jumatate de musuroi si sunt sigura ca aceasta confruntare intre biciclistul care dorea sa doarma si furnicile care isi faceau drum pe sub salteluta sa o sa ramana in istoria musuroiului cu pricina.

Plecam doar pentru ca la ora 17.00 se anunta ca se opreste ploaia si calculam ca apoi vom mai avea 3 h sa pedalam si sa ne uscam.
Drava invelita in nori
Primele ore pana in Dravograd sunt pe ploaie, dar ca de obicei, doar inceputul e greu, dupa ce esti ud din cap pana in picioare nu mai conteaza. Ploaia s-a oprit cand am ajuns noi la granita, asa ca in Austria am fost intampinati de vreme buna.
Austria ne intampina cu vreme buna
In plus Austria a inceput si cu o frumoasa pista de biciclete, bine marcata, ce scria ca ne va conduce cel putin pana in Volkermarkt.
Pista noastra
Cum asta era una din problemele slovenilor (aveau doar fragmente de piste, nimic inchegat in afara de pista de pe malul Dravei pe care insa nu am descoperit-o noi), in plus prost/ (ne)semnalizate (ceva mai bine decat la unguri insa), ce am descoperit in Austria nu a putut decat sa ne bucure. In plus, tot legat de Slovenia, mi s-au parut mai cochete si mai aranjate casele slovenilor din campie, decat cele de la munte.

Adijo Slovenija! Willkommen in Österreich!

Descopeim cu placere ce faina e Austria (inclusiv organizata), caci austriecii nu se incurca cu bucatele. Sistematici cum sunt, au trasat pista de bicicleta de la granita cu Slovenia pana la granita cu Italia-Drauradweg (in traducere drumul de biciclete de pe Drava (avand in vedere ca urmeaza Drava, mergand cand pe un mal, cand pe altul si prin localitatile limitrofe).

200 si ceva de km stam departe de trafic, insotiti doar de panouri explicative, plimbandu-ne prin sate faine sau printre ferme inchegate.
Panourile astea erau foarte complete: imaginea drumului, distante, localizarea pe harta, puncte de interes, cazari, campinguri, gari, tot ce ar avea nevoie un biciclist sa stie (a si normal, cati km sunt pana la urmatorul panou de acest gen)
Mai sunt si panouri cu povesti (de fapt asta e o poveste frumoasa, caci descoperim ca am nimerit pe Drauradweg -R1 si drumul asta de bicle ne va duce pana in Italia (cu verde kilometrii si profilul). Cum sa nu fiu numai un zambet la auzul unei asemenea vesti?
Drauradweg este o frumoasa pista trasata pe malul Dravei ce trece prin 3 tari: Slovenia (parcurge malul stang al Dravei, departe de drumul principal), Austria si o mica parte dinItalia.

Pista are 366 km din care noi am parcurs cam 300 (am sarit peste Slovenia caci nu stiam ca exista pista (cum v-am zis Slovenii sunt cam zgarciti in ceea ce priveste semnalizarea pistelor de bicicleta)). Are atat portiuni asflatate, cat si neasfaltate, merge cand pe malul raului, cand pe langa drum, cand prin localitati. Harti, informatii detaliate, fise de parcurs puteti gasi aici.

Cand ziua incepe la 14.00, se si termina repede si alegem ca loc de cort un teren nelucrat de la marginea padurii. Primim ceva claxoane dar nu stim daca e de bine sau de rau. Ca atare ne culcam, nu inainte de a lua insa cina: paste din ungaria, cu branza din slovenia, gatite in Austria.

Varianta "la cald" scrisa de pe Kindle in timpul concediului (revizuita si corectata):

Toata dimineata a plouat asa ca am plecat pe la 14.00 cand s-a mai oprit ploaia. Am mers sfoara pana in Dravograd unde am trecut in Austria si am gasit o frumusete de pista de bicle ce mergea pe malul Dravei cel putin vreo 30km. Doua zile, alte doua tari aflate la ani lumina una de alta. Seara avem paste unguresti cu branza slovena mancate in Austria.

In continuarea seriei: BCB-ziua 7-St Luiza -Villach-->

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Infobox

Traseu: Ruse(Slo)- Dravograd- St Luiza (Au)
Pedalat: 3 h 30 minute
Distanta: 60 km
Medie orara in miscare: 18.4 km/h
Total vertical climb:ca.770 m

Bike route 1217151 - powered by Bikemap

Din Slovenia incepand se schimba tonusul povestirii, mai multe zambete, mai multe descrieri, mai mult entuziasm. Cred ca si mancarea isi are o parte din vina :D

NU...din Slovenia, pentru ca nu am mai putut posta nimic in timp real am inceput sa scriu in fiecare seara 2 variante: una scurta ca sa o postez atunci cand gasesc net si una lunga, pentru aducere aminte...
Adica am inceput sa fiu mai organizata...si cred ca e de fapt de la aerul mai de munte.