luni, 27 martie 2006

Malaestiul de iarna (25-26.03)



Randurile de mai jos sunt scrise acum in 2012, la aproape 6 ani de la tura, dar pentru ca eu atunci nu m-am invrednicit sa scriu nimic, marturie au ramas numai pozele. Deci cee ce voi spune acum va fi filtrat prin timpul scurs si desi sunt fapte "din tinerete" sigur voi mai scapa multe aprecieri "de maturitate".

Astfel tura de fata era o tura care a animat intens spiritele pe carpati.org. A fost o tura postata din timp de nycbv si bine documentata. Atipica fata de turele de pana atunci de genul vreau sa merg si eu acolo si mai caut coechipieri. Omul venea cu o ruta clara, cu niste puncte de vedere, cu o organizare si asta a transmis multa incredere asa ca in tura au plecat 19 oameni in total.

Inainte de tura asta mai mersem cu nycbv si Cristi intr-o tura la Costila pusa din scurt care nu a reusit sa stranga multi participanti. Doar pe mine si pe Cristi manati de acelasi gand: sa vedem ce stie sa faca omul asta. Era in mod evident o tura "test" pentru cel care a propus o asemenea tura de anvergura si nycbv a inteles repede care sunt gandurile noastre, pe care nici nu le-am ascuns. Sa le spunem ca amandoi suntem destul de prevazatori din fire si ne place sa stim pe mainile cui ne lasam. Desi literalmente nu ne lasam pe mainile nimanui pentru ca eu si Corina puteam la fel de bine sa fim independente sa ne purtam de grija si sa ne salvam pielea cand vedem ca se impute.

Deci cum toti 3 (si organizator si participanti) am luat primul examen cu brio, am plecat in tura.
Gasca mare, personalul 3001, ritm de grup numeros. 19 oameni cum spuneam nu sunt de aici de acolo. Cum nu ii mai stiu pe toti voi enumera din memorie:
Nycbv, Corina,Vintila,Mike, Alois, Kya, Cerasela, Gabi, Alina ( ultimii 7 peste putin timp vom devenii Pinguinii dupa o alta aventura cu Nae), dna Anca, Metalgreu, Ionut, Codrin, Silvia, Mugur.

Traseul ales: 
Busteni-Gura Diham-Poiana Izvoarelor-Cabana Diham-Refugiul Salvamont Malaesti (ziua 1)
Refugiul Salvamont Malaesti-Hornul Mare-Vf Omu-Babele-Busteni (ziua 2).
Vremea se anunta frumoasa tare in acest weekend
Spre Poiana Izvoarelor
Rabdare, rabdare ca suntem multi
Bucsoiul


Coboram la noua cabana Diham Phoenix

Proba speciala a primei zile-podetul de pe Valea Glajariei
La Malaesti stiu ca am stat si am baut ceai, vin fiert si am cantat pana pe la ora 1 noaptea, probabil spre disperarea multor colegi de tura obositi si care vroiau sa doarma.
Locul nostru de popas
Duminica scularea a fost matinala (la 4.30) si plecarea la fel de matinala (ora 6) ca sa prindem hornul pe umbra. 
Hornurile Malaestiului
Acum retrospectiv vorbind mare curaj a fost pe capul tuturor sa urce fara coltari si fara piolet (majoritatea) dar stiti voi de acel inger pazitor pe care il avem toti la inceput? Actioneaza de cele mai multe ori fara gres.
Furnicute
Si iesim la lumina
Deci, desi a fost greu, nu am avut niciun eveniment neplacut, Nae si Metalgreu au batut constiinciosi urme pana sus si apoi am ajuns cu totii pe platou iar apoi pe un soare ucigator la Omu unde am poposit la statia meteo pentru hidratare (si din aia adevarata cu ceai, nu cum facem acum in turele de bicla, cu hamei). 
Craiul
Si Gaura
De la Omu ne-am despartit: 12 am plecat spre Babele pentru a cobori cu cabina si 6 au plecat cu Nae pe Valea Morarului.

Castigul acestei ture? Pai usor usor se va naste un nucleu numit initial "Melcii" (eu, Corina, Andrei si Cristi) si mai apoi, cum ne-am tot revazut in ture ne vom extinde si vom forma initial o bisericuta si apoi se vor naste "Pinguinii".

Foto: Vintila si Cerasela