sâmbătă, 31 decembrie 2016

Ningau de Brasov (2016)

Ce e drept, denumirea populara a lunii decembrie imi scapa cu desavarsire. Oricat luam toate lunile anului la rand, mereu ma impotmoleam la cea din urma. Asa ca m-am dat batuta si am zis sa vad care sunt variantele. Dintre Ningau, Neios, Andrea (pronuntat si Indrea sau Undrea, cel mai potrivit cu situatia de anul asta mi s-a parut Ningau. Cel putin la Brasov :). De cativa ani nu am mai prins in orasul in care am locuit ierni cu zapada multa (ultima de care imi amintesc era cand lucram la capatul Pamantului in Pipera). Acum, de cand cu mutarea la Brasov, ma asteptam ca iarna sa fie iarna, sa inceapa devreme si sa tina mult. Pare ca nu m-am inselat.Mai intai a venit frigul si intre timp s-au adaugat gerul si cateva zapezi. Am incaltat schiurile mai repede decat m-am asteptat si am mai adaugat niste haine groase la gardeorba, caci pare sa fie cerere mare de straturi succesive. Si am inceput sa imi impart timpul intre aerobic, Zwift si schi de tura. Nu cred sa fie loc de prea multa varietate nici in lunile urmatoare.

2 decembrie- Zwift- ZHR Contre la montre

Tot experimentez diverse formate de curse pe Zwitf. Acum a fost timpul pentru un time trial.

6 decembrie- KISS Europe C

Astazi ii dam cu urcare. 700 m diferenta de nivel, nu e rau pentru putin peste o ora pe trainer

9 decembrie- Friday Criterium C

Cursele pe Zwift incep sa devina previzibile: se pleaca tare, plutonul se rupe in grupuri mai mici, imi gasesc un grup alaturi de care pedalez 75% din cursa si pe ultimii 2 kilometri toti imi dau praf in ochi. Curba mea de putere e...plata, imi ia o groaza de timp sa fac trecerea la pedalat in sa- pedalat in picioare-pedalat in sa. Cred ca e timpul sa incerc si niste Workouts.

10 decembrie- 2 urcari in Poiana

De la planuri romantice si inghetate de genul dormit la vre-un refugiu pe sus, ajungem sa dormim tot in patul de acasa, sa ne sculam tarziu si sa plecam in Poiana ca sa umplem vreo 4 ore. 2 urcari, coada la cabana, 3 prajituri si un incident pe partie pentru mine, cu o copila de vreo 12 ani care a intrat drept in mine, fara semn de apel (eu urcam pe foci pe marginea stanga a Sulinarului). Doar ce i-am vazut schiul drept trecand razant pe langa fata mea, in timp ce ea se imprastia pe partie. M-a sters in zona nasului si s-a lasat cu sange si cu tona de nervi, pe care din pacate tot Radu a trebuit sa ii incaseze.

14 decembrie- 3 urcari in Poiana

Astazi trebuia sa fie 4 ore de schi alpin si o urcare de final de zi pe foci. Dar nu a fost sa fie. In primul rand pentru ca autobuzul de ora 10 sade aproape o ora blocat in trafic din cauza unui accident pe drumul ce urca spre Poiana.Gondola nu merge, abonamente nu se dau, decat cartele pe puncte, la telecabina e coada, asa ca nu ramane decat sa transform ziua de schi alpin intr-o noua zi de urcat pe foci. Muzica, vreme buna, soare, si 3 urcari. Partea de jos a partiilor, pana la Intermediara, era complet pustie. Si inghetata, scaldata in valurile de zapada artificiala ale lancilor ce mergeau la foc continuu. De la telescaun, lucrurile se mai dezmorteau, iesea soarele, partiile se aglomerau si urcarea continua cu perspective frumoase asupra Bucegilor, Craiului, Leotei si intregii depresiuni, pana sus la cabana.

15 decembrie- Zwift Workout -Sweetspot Training

Ma gandesc sa experimentez si alte functii ale Zwift-ului- respectiv un workout. Aleg un workout de Sweetspot cu care ma chinuiesc 50 de minute. Cu putine exceptii numai rosu am vazut in fata ochilor: More power. Sunt deja convinsa ca FTP-ul ala a fost o eroare si il schimb la 210.

17 decembrie- Scurta alergarea in Prapastiile Zarnestiului

Dimineata fac pe soferul pentru Radu si il duc pana la Fantana lui Botorog. Desi era frig, ma motivez totusi sa dau o alergare. Zapada dintre Fantana lui Botorog si bariera de la intrarea in Prapastii era absolut imbietoare. Batatorita bine, ideala de alergat. Dupa bariera, erau doar 2 urme de roti, mai greu de inaintat, insa soarele si versantii inghetati in alb echilibrau balanta. Si gandul coborarii, in care iti arunci picioarele in fata, aterizarea placuta a talpii pe zapada, aerul rece ce-ti inconjoara corpul incalzit, oboseala placuta de dupa. Deja am in minte ca tura de alergare: Zarnesti-Fantana lui Botorog-Prapastiile Zarnestiului- La Table-Saua Joaca-Magura- Fantana lui Botorog

20 decembrie- Alergare nocturna in Postavaru

Azi chiar aveam chef de ceva actiune seara. Cum Rosioru si Radu mergeau la schi de tura in Postavaru, am plecat si eu cu ei. Am ales sa urc in adidasi, din simplul motiv ca nu aveam niciun chef sa imi adun tot echipamentul din casa, sa tropai pana in Livada Postei cu schiurile si claparii dupa mine etc. Baietii pleaca repede din Poaian, eu raman sa imi conving ceasul sa gaseasca HR Belt-ul. Frigul iernii nu e cel mai bun conductor al semnalului HR. Pana la urma o iau si eu din loc pe urmele baietilor si toata urcarea incerc sa ii ajung din urma, dar o fac abia cand ei se dezechipeaza si sa pregatesc de coborare. In loc sa fiu desteapta si sa o iau pe Drumul Rosu si la lac sa fac stanga, am luat-o dupa ei, cu tot cu Zid, unde am cam innotat prin zapada si pe unde cu toate Yaktrax-urile din picioare a trebuit sa casc ochii la ce pasi fac. De sub ultimele 2 serpentine inainte de statia cabinei cobor direct la cabana unde gasesc o atmosfera linistita si muulta bucati de salam de biscuiti. Iau un ceai si o portie de prajitura si stau vreo 30 de minute, apoi o iau la vale in alergare. Urca inca multa lume pe foci.  Ajung prima la masina si am inca timp suficient pentru ceva streching. Vineri se deschide oficial sezonul de schi in Poiana, asa ca probabil se va reveni la vechile reguli cu urcat si coborat pe Drumul Rosu. Drumul Rosu sa fie!

21 decembrie- Gravity si 1K

2 sedinte de fitness consecutive la sala si vreo 2 zile de febra musculara pe post de rasplata

22 decembrie-Zwift PAC Social Ride

Nu am picioare nici pentru o alergare de noapte in Poiana, nici pentru schi de tura, nici pentru vreo fapta de vitejie pe Zwift. Asa ca aleg un social ride confortabil pe la 2.2 w/kg pe orice urcare mai lunga si in rest cam 34 km/ viteza medie pe plat. Inceputul e promitator, plutonul se formeaza frumos, suntem aproape 100 de oameni ce ruleaza imprastiati pe 50 m. Eram in plutonul din fata, inaintea liderului. La un moment dat, oamenii din plutonul meu isi dau seama ca am pierdut liderul. Aparent un bug mai vechi de Zwift aparut dupa ultimul update. De aici a inceput in schimb partea interesanta, pentru ca unii dintre cei din pluton voiau sa mentinem pace-ul anuntat in descrierea eventului si sa sperau sa facem jonctiunea cu grupul la un moment dat, altii voiau sa calce pedala mai tare si sa mearga restul turei cat de tare pot. Pe de-o parte amuzant, dar cu siguranta interesant de observat dinamica gruplui. Am ales sa ma duc de data asta cu rebelii si am luat-o in fata in ritmul care imi convenea. Pe urcare ne-am imprastiat si imi tot apareau comentarii de genul asta nu e 2.2 w/kg, lasati-o mai moale in varful dealului etc. I-am dat gaz pe coborare, ignorand mesajele (oricum sunt eu mai antisociala asa) si pana la urma s-a facut un grup fain de vreo 10 oameni cu care am dus ultimii 10 km de fals-plat. Concluzia unuia din grup a fost: "hai ca a iesit un antrenament bun si ne-am descurcat si singuri, fara lider". Rebeliune frate!

26 decembrie- Zwift KISS C

Ca jumate din oamenii de pe lista mea de FB, sufar de obsesia kilogramelor in plus de sarbatori. Daca as fi avut liber intre Craciun si Revelion m-as fi bagat la Rapha Festive 500, ma atragea tare ideea si era fezabil cu vremea buna care a fost in campie zilele astea. Dar gandul asta mai are de asteptat si alte sarbatori. 3 zile de nefacut nimic se traduc in gandul obsesiv ca trebuie sa fac totusi ceva in al 12-lea ceas din a 4-a zi. Singura cursa dispoinibila cand am ajuns eu acasa dupa ce am stat 1ora in plus in trenul care venea de la Bucuresti a fost un KISS 2nd base. A mers in stilul clasic. Primii 5 km m-am tinut dupa plutonul fruntas, apoi m-a lasat gazul si pe ultimii 20 de kilometri s-a format un pluton de 5-6 ciclisti destul de omogen cu care am mers pana aproape de final, cand toti mi-au dat praf in ochi si au sprintat pe ultimii 2 km. Undeva pe la jumatatea clasamentului general la categoria C.

Date aici

27 decembrie- Gravity si Zwift PAC SUB2

Azi am fost neasteptat de activa. S-a speriat si Radu de mine. Dupa o clasa de Gravity care a fost usoara, am dat si o pedala de recuperare pe Zwift. Un social ride de 200 de oameni, cu pace confortabil.

28 decembrie- Gravity

O clasa de Gravity, numai buna de incheiat anul.

30 decembrie

Episodul 1: Zwift - WBR Igniter Ride 2.5 w/kg

Nu prea stiam cum sa mai inghesui eu un rulaj pe Zwift pe finalul asta de an, inainte sa imi expire free-trial-ul, dar din fericire am fost suficient de matinala pentrua  prinde un antrenament de grup pa 8.15 dimineata. Antrenamentul trebuia sa dureze 45 de minute, deci era la fix, ca la 9.00 sa ma apuc de ultima zi de munca pe 2016. Totul a mers bine, cu trainerul pe post de zgomot de fond pentru Vali si Em care dormeau in sufragerie, pana cand la un moment dat, cum mergeam eu asa la rulaj cu primii 10-20 din fata, ma hotarasc sa las putin pedala ca sa trec in spatele liderului. Problema e ca nu am fost pe faza, grupul a fost mic si au trecut pe langa mine ca vantul. Nici asta nu ar fi fost asa grav, caci puteam sa accelerez sa ii prind, doar ca momentul a fost continuat in mod nefericit cu un sprint si acolo oamenii chiar s-au dus. Am ramas mult in urma cu alti 2-3 rataciti, 4 oameni pedaland de capul lor. Distantele dintre noi, astia intarziatii, erau mult prea mari ca sa formam un nou pluton si sa incercam in 4 sa prindem plutonul mare. La un moment dat, un tip din spate a zis ca suntem cativa ramasi in urma, unul din ciclistii din plutonul principal a intrebat daca ne asteapta, insa liderul a spus ca ramanem asa cum suntem. Si cu asta am pus punct oricarui plan de urmarire si doar ii vedeam cum trec pe contra-sens pe langa mine pe liniile drepte ale track-ului. Pana la urma s-a lipit de mine o tipa, careia i-am cam dus trena vreo 10 km pana cand m-am hotarat sa ies din acest antrenament de grup esuat.

Episodul 2: Urcam ca hipsterii la frontale, pe foci, in Poiana

Penultima zi din 2016 pare numai buna ca sa le fac oamenilor un  preview al activitatilor nocturne in Poiana. Incepe sa imi placa Poiana ca spatiu de joaca nocturn. La 18.00 un cap zilelor de munca pe 2016, ne luam echipamentul de schi si plecam in Poiana sa dam o urcare pana la cabana. Nu bate pic de vant, e liniste, ritmul e pasnic, numai bun cat sa stam la povesti si sa le tot explic eu ce faina e viata in Brasov. La cabana nu speram la mai mult de un ceai, insa am mai prins ciorba, si inca o ciorba foarte buna de cartofi cu afumatura si tarhon si am mancat fiecare cate o portie. Dupa vreo ora de stat la caldura, cand tocmai venise o portie noua de pajitura, am luat-o din loc, la vale, tot schimband urma de ratrac in cautarea zapezii perfecte. Pana si Muhai i-a disparut tracul si dupa jumatate de coborare era asa de incantata, incat ar mai fi dat o urcare. Acasa ne astepta Radu cu un risotto si usor, usor gasca incepe sa se intregeasca, cu Octavian si Viorica veniti si ei din seara asta.

La plecarea de la cabana