sâmbătă, 1 decembrie 2018

Brumar de Brasov 2018


1 nov- Nici azi n-a vrut sa iasa cu mine (Holbav matinal)

Desi este deja noiembrie vremea se incapataneaza sa ramana buna. Si eu ma incapatanez sa imi pastrez bunele obiceiuri din Sicilia si sa ma trezesc de dimineata. Si sa ies cu cursiera, desi atunci cand plec imi ingheata picioarele de frig si dureaza mai bine de 30 de minute pana imi intru cat de cat in regim. Astazi credeam ca am sa il corup si pe Radu, dar s-a dat lovit de frig in Cristian, asa ca am ramas sa imi fac tura singura. 

Date: aici  

7 nov- Toti soferii nebuni s-au strans la Prejmer

Astazi chiar cred ca e ultima iesire matinala caci e deja frig. Asa ca intarzii cat de mult pot plecarea si scurtez tura la 40 de kilometri cu o bucla Tarlungeni-Carpinis- Prejmer. Drumurile sunt insa aglomerate. Pe intrarea in oras dinspre Tarlungeni este o coada de kilometri, iar dupa ce savurez momentul de respiro dintre Tarlungeni si Carpinis, am niste treceri razante ale masinilor mici si mari pe langa mine, pe legatura dintre Prejmer si drumul european. Plus multe claxoane care vor sa ma faca sa inteleg ca autoritatiile mi-au facut pista. Daca nu ar fi plina de interuperi si oranta cu cioburi, ar mai fi ce ar mai fi, dar pista asta n-are nimic de-a face cu cursiera. Imi tin respiratia si abia astept sa se termine blestematia asta de pista si sa intru in Harman, ca sa scap de stress. Si cand te gandesti ca si pentru maine mi-am planificat o noua zi in sa...

Date: aici  

8 nov - O zi lunga in sa (Baraolt si Zagon)

Cum anul asta zile de concediu sunt din plin si Radu nu cupleaza la o tura de 4 zile, imi folosesc ziua de joi pentru o tura lunga de cursiera. Credeam ca ultima pe anul acesta, dar ma inselam. Astazi imi doream drumuri linistite si insorite, asa ca decid sa ma departez de Brasov si sa incep din Feldioara. Target nu aveam. Stiam doar ca ma voi duce spre Baraolt, ca mai apoi sa revin in Sfantu Gheorghe. De acolo, optiunile erau nenumarate.
Pe cand personalul taia ceata groasa din campie, ma intrebam ce caut eu aici, fara lumina spate si imbracata asa sportiv. De fapt subtirel. Desi eram inca la caldura, parca vizualizam valurile de ceata cum patrund ca niste stafii in oase. 
Sunt singurul calator care coboara in Feldioara si asfaltul nu ma imbie deloc sa ma urc in sa. Fac pauze numeroase, caci nu reusesc sa ma reglez termic si imi pare ireal cum pedalez pe drumul drept, gol si flancat de arbusti cuprinsi de chiciura. 
Stiu ca trebuie doar sa am rabdare. Sa ii dau timp soarelui sa se urce pe cer si sa incalzeasca. Sa topeasca albul, sa imi redea glabenul uscat la ierbii ori negrul pamantului. Sa ma dezghete. Asta se intampla abia dupa Baraolt, cand decid sa opresc pe pajistile care preced stanga-dreapta bucata de pavate. Am picioarele bocna si simt ca daca nu fac cativa pasi nu o sa mai pot gandi logic.
Pavatele vin si trec si ma vad in drumul national ce coboara lin spre Sfantu Gheorghe unde incep sa am si eu, in sfarsit, ceva randament. 
Frost
Inainte de pavatele de dupa Baraolt
80 de kilometri au trecut usor. Mai am inca suficiente ore de lumina, asa ca incep sa fac calcule cum sa imi lungesc tura. 
Ca sa gandesc corect ma opresc mai intai sa mananc, caci ratiunea trece prin stomac. Dupa ce rad un sandwish cam trist cumparat din zona garii si ceva dulce, hotarasc sa plec spre Zagon. Aveam o multime de alegeri care nu implicau off-road, dar ma atragea incheierea aceea glorioasa, in coborare, din pasul de la Intorsura Buzaului si pana in Brasov. Stiam drumul din august, de cand mai fusesem pe aici, asa ca am pedalat relaxata, doar cat sa ma bucur de ziua asta de toamna plina. Daca la inceputul zilei imi ardea fata de frig, acum o simt cum arde de soare, si cred ca sunt cel putin 10-15 grade diferenta intre primele ore ale zilei si amiaza.

Ajung in Brasov o data cu inserarea si acasa inainte de a termina in mod normal programul de munca. Asta da viata!
Mestecanisul de la Reci
Zagon
Date: aici 

16 nov - Zwift Cruise Intervals

Date: aici 

20 nov - Postavaru Morning...fara glorie, dar cu multi morcovi

S-a dat alerta de zapada proaspata in Poiana. Si desi nu sunt deloc o pasionata a schiului, un Postavaru Morning Glory, intra bine, asa, de diversitate.
Ieri dupa-amiaza si aseara au fost deja primii schiori de tura care au urcat in Postavaru. Dimineata vine ziua a doua. Noi deschidem balul, dar suntem prinsi rapid pe urcare de Alin Tanase. 
Daca urcarea merge cum merge, deja incep sa ma ingrijorez pentru coborare. Hotarasc sa cobor pe cea mai lina varianta posibila, respectiv pe familiar. Problema e ca ratracul intrat ieri nu a facut decat sa macine zapada, fara sa o si niveleze la coborare, ca atare partiile nu sunt partii si iese o prima coborare a sezonului la limita dintre supravietuire, coborat in plug ca sa ai varfurile cat mai sus si sa ramai la suprafata printre crusta, bulgari inghetati si alte capcane specificie sezonului si care sunt moartea genunchilor. Hotarasc sa nu mai revin prin Postavaru pana nu se indeplinesc conditiile optime, caci tin prea mult la picioarele mele.

Date: aici 

24 nov- Ciucas cu mult soare si fara vant

Cand prognoza se anunta impecabila, cu soare si fara vant, asta suna ca o invitatie de mers in Ciucas. In plus, nu suntem gata inca pentru turele adevarate de iarna si cateva ture de "acomodare" cad numai bine. In plus noi iarna intram in modul acela de confort, venit acasa, stat la caldura, baut ceai si mancat bine...Asta cu mancatul bine trebuie schimbata. Cert este ca nu (ne) mai place frigul si tranzitia, primele zile cu grade sub 0 nu sunt deloc usoare. Ne mobilizam si noi pe langa grupul format de Lilly si Cindy si plecam pe urmele oamenilor pe culmea Bratocei. Dupa o sesiune foto extinsa ne despartim, noi continuam spre cabana, pe partea cea inghetata si intunecata a muntelui. Si desi am ajuns inapoi la asfalt la lumina fronalei, cand privim in urma nu am pasrat in suflet decat soarele de pe varf.


Date: aici 

25 nov - O scurta si insorita pauza de Zwift (Sf Gheorghe)

Nu credeam sa mai prind momentul acela in care ma voi urca pe cursiera, afara, in sezonul asta. Dar vremea ne rezerva mereu suprize si iata ca astazi iesim la o clasica prin campie. In afara de ultima bucata intre Bod si Sanpetru unde m-am cam simtit alergata de baieti, in rest a fost bine. Doar caci Fagarasul + tura de fata mi-au cam dat peste cap genunchiul drept. 

Date: aici

27 nov-Din nou Zwift

30 nov- Sa fie clor (WC)

Suprinzator de multa lume astazi dimineata la bazin. Am fost totusi aproape tot timpul singura pe culoar.

Date: aici