luni, 17 iunie 2024

Vanlife si 2 drumetii cu copiii

Initial trebuia sa fie Maratonul Tarnavei si o cursa pentru fiecare. Insa din motive de "placere a condusului" si noroi, la Maratonul Tarnavei a fost doar Radu si noi ne-am facut veacul pe langa casa. Voucherele acelea de la Carpath stateau nefolosite inca de la BikeRace-ul din 2023. A trecut primavara, a venit vara si noi tot nu ne hotaram ce sa facem cu ele. Desi pentru weekenduri si concedii ne este suficient Loganul (si sincer de abia astept sa creasca Marius sa facem ture de bikepacking in care chiar sa luam doar strictul necesar), o curiozitate cat de mica legata de viata si dinamica la rulota tot exista. Cum pe mama nu o sa o vad intr-un camping, rulota era o experienta care merita incercata, sau o solutie de compromis, asa ca introduc in ecuatie si o bunica, cat sa ma ajute sa tin in frau 2 baieti curiosi si mereu plini de energie (pe Marius si pe Victor). Cum rulota avea oricum prea multe gadget-uri, lasam acasa bicicletele si ne focusam pe chestiile simple precum drumetia. Una in Postavaru, una in Crai.

Radu ne planteaza in Poiana Aviatorilor si pleaca devreme spre casa pentru un start matinal sambata spre Tarnaveni. Mie imi revine placerea sa satisfac curiozitatea baietilor cu privire la orice misca (sau nu misca) in masina aceea, hitul serii fiind evident patul etajat, pe care l-au revendicat fara drept de apel. Sacii de dormit sunt exilati pe podea si copii cad lati abia pe la ora 10.30. Lipsa mea de experienta cu privire la gadeget-uri se vede insa cel mai bine sambata dimineata, cand la ora 6, copiii dau trezirea. De vina a fost o trapa la care am omis sa trag jaluzelele, asa ca lumina matinala le batea drept in fata si le-a dat trezirea mai rau ca ceasul desteptator. La 8 suntem mancati, impachetati si gata de joaca.

Pentru ora de drumetie se duc negocieri grele si covenim o plecare la ora 12. Prognoza arata vreme mai buna dupa-amiaza si asa a si fost. Cabina, macare la cabana si o coborare pe din dos, spre Poiana Aviatorilor, motiv de studii aprofundate ale ecosistemului amfibienilor, desfasurate de cei doi copii.

"Desfrunzierea de dupa tura"

Seara, Radu ne muta la Plaiul Foii, asa ca duminica avem tura in Piatra Craiului, in cautarea fructelor de padure care inca nu s-au copt. Daca urcarea a mers, asa si asa, coborarea a fost 100% distractie pentru copii, cu un festin de balaceala intr-un parau, cat sa scoata tot pamantul din adidasi.

Daca mi-as lua vreodata o rulota sau as inchiria una ? Cel mai probabil, in urmatorii, nu. Prefer in continuare sa calatoresc minimalist, pe bicicleta sau maxim cu masina, cu minimul posibil de bataie de cap si lucrari de mentenanta (inclusiv). Dar daca ajungi vreodata sa lucrezi "on the road" atunci da, rulota iti poate fi un fel de 3 in 1: birou+locuinta+casa de vacanta.