miercuri, 10 iulie 2013

Catarare si bicicleta in Harz

Jurnal Radu

Dupa cum ne-am propus acum cateva saptamani am revenit in Harz cu bicicletele. De data asta in varianta light, fara coburi, fara bagaje, planuind o tura de o zi. Si cum concediul ce include multa catarare bate la usa, constiinta nu ne-a lasat fara sa impartim weekendul in doua: sambata catarare, duminica bicicleta.

Despre prima zi nu sunt prea multe de spus, caci ce poate face omul la escalada, altceva decat trasee? Unele mai frumoase, altele mai putin, unele cu miscari deosebite, unele banale, oricat le cautam si le alegem din cartea cu topouri in functie de numarul de stele, nu pot sa fie toate unul si unul. Stanca din zona este si ea deosebita: granit. Dar nu este nici granitul acela de exploatare din Macin, nici cel "invechit", marcat de trecerea anilor din Retezat. E un granit foarte aderent si in mod egal, lipsit de prize (cel putin pe traseele ce depasesc gradul V/V+). Astfel ca miscarile sunt de cele mai multe ori impuse, secventa trebuie sa iasa pe unicele prize disponibile, papucii trebuie sa nu dea gres si sa "stea la aderenta" si cataratorul trebuie sa scape treptat de senzatia  ca este "ca pisica pe conserva". Ziua a fost buna ca exercitiu, mai ales ca traseele sunt o combinate intre asigurari fixe (spituri si ancore) in punctele cheie si diverse sisteme de fisuri in care se pot monta asigurari mobile, insa granitul asta nu ne-a facut in mod miraculos "cu ochiul" si cel mai probabil nu vom mai reveni in zona la catarat.
Intre fisuri, traseul e "prizeless"

Dar pentru bicicleta vom reveni iar si iar cu cel mai mare drag. Desi  duminica nu am apucat decat 5-6 ore de bicicleta (pentru ca dimineata ne-am catarat ca sa fim in contratimp cu nemtii care ajung la perete pe la 10-11), desi tura de fata a iesit mult mai pasnica decat precedenta (se pare ca ne place mai mult sa mergem pe coclauri cand caram dupa noi si coburi,si bagaje si cort, aplicand principiul: More pain for the same money), potentialul pentru ture de cicloturism/mtb in zona este imens. O retea de drumuri forestiere si poteci, ce se rasfira ca o panza de paianjen peste tot masivul, cu un profil destul de valurit, cu paduri racoroase, cu varful Brocken ce atrage cum-necum si pasii si rotile bicicletelor iti garanteaza luni de zile de explorare. Asta am facut si noi astazi, asta vom face si in alte weekenduri de toamna, caci e suficient sa te sui in sa, sa pui o harta in rucsac si sa te duci, sa te tot duci.
Un lac de acumulare cu pista de bicicleta
Pe drumuri forestiere insorite spre Brocken
Cam toti "muntii" (a si citi dealuri dupa mine) din jurul Berlinului (jurul= o raza de 300 km) sunt raiul bicicletei si ceea ce este grav este ca am intrat deja in criza de timp si ne facem griji ca nu vom avea suficiente weekenduri de vara ca sa ajungem acolo unde ne dorim (in biciclete in Erz- si Riesengebirge), cu caiacul, la Mare Baltica de doua ori si in muntii adevarati. Si lista este deschisa. Ceea ce este si mai grav este ca pe masura ce taiem un item, adaugam cel putin altul si cum weekendurile de vreme buna ne sunt numarate pana prin octombrie, trebuie sa tragem tare acum, vara. Vom avea 2 luni mohorate (noiembrie si decembrie) numai bune ca sa ne odihnim, inainte sa izbucnim din nou in munte (de data asta, acasa, in Carpati).

Dar ce vorbim noi acum despre toamna? Afara e vara si noi ne bucuram cot la cot cu berlinezii de temperaturile "varatice" de 28 de grade:

"In the summer time when the weather is high
You can stretch right up and touch the sky
When the weather's right"
Foto by Radu
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Infobox

TopoKletterführer Paules Kletterbibel Westharz

Grup de stanci:
  •  Studentenklippen
    • Sector: Eschwegfelsen
      •  Trasee: S-Riss (IV+) si Knaddel-Daddel (IV)
  • Treppensteingrat
    • Sector: Drachenturm
      •  Trasee: W-Seite (III)
    • Sector: Falterwand
      •  Trasee: Westschuppe (VI-), Westwand (IV+), Kleine Flatter (VI-)
    • Sector: Treppensteinturm
      •  Trasee: W-Wand (V+)
  •  Marienwand
      • Trasee: AV-Balkonpfeiler (V), Dreckweg (IV), Eichhoernchenweg (V+)