miercuri, 1 mai 2013

Amsterdam



<--Ziua 5: De la o mare la alta

Din seria "Noi la"
Postarea de fata va fi mai scurta decat celelalte din serie. Poate pentru ca deja majoritatea gandurilor s-au asternut deja pe hartie. Veti spune, da, dar sunt atatea de spus si de scris despre Amsterdam. Sunt, intr-adevar. Amsterdamul este un oras deosebit, un oras atipic si prin arhitectura, si prin infrastructura si prin stiul de viata al oamenilor dar asta se remarca foarte bine atunci cand, ajuns de cine stie unde din Europa, aterizezi pe aeroport si iesind de la metrou, vezi cu ochii tai ceea ce nu ai  vazut decat prin pozele de pe internet. Dar atunci cand ajungi in Amsterdam dupa ce ai pedalat prin atatea alte orase din Olanda, dupa ce ai vazut cum se traieste si la ferma, si in mediul rural si in cosmopolita Haga, ei bine, atunci impresia nu mai e la fel de puternica.
Nici nu o sa va povestesc despre  ce puteti vedea in Amsterdam, caci lista e prea lunga si detalii picante nu am strans.
Oude Kerk//Biserica Veche

Ne-am invartit pur si simplu, putin pe aici, putin pe dincolo, printre canale, prin centrul vechi, pe la obiectivele turistice importante, incercand sa facem abstractie de gramezile de gunoaie ce inca decorau orasul. 

Canalele si bicicletele sunt parti importante din oras
Viata a revenit peste noapte la normal, totul functiona impecabil, oamenii mergeau la serviciu, iar angajatii de la Salubrizare munceau pe rupte.
Am dat roata si prin Cartierul Rosu, dar nu am vazut nimic interesant. Probabil si "fetele" erau rupte dupa noaptea dezlantuita ce tocmai a trecut si se odihneau.

Rembrandtplein si reprezentarea in bronz a tabloului sau-"The Night Watch"
 Am ajuns fara sa vrem si intr-un parc din oras, unde era o aglomeratie de nedescris pe bucatelele de iarba.

Si fara sa vrem, am dat si peste Iamsterdam, asa ca ne-am tras cate o poza din seria "IoLa".


Am petrecut cred, in total cam 5-6 ore in Amsterdam si apoi inca 3-4 pe bicicleta, pedaland spre Hilversum pentru a ne recupera masina. Nu stiu de ce, magia se rupsese intr-un fel. Nici acum nu reusesc sa o refac pentru a scrie lucruri interesante, pentru a va vraji. Dar asta nu inseamna ca voi nu trebuie sa mergeti in Amsterdam. Ba din contra! Si eu ma voi intoarce poate odata, pentru ca, pentru a-l intelege si a vibra pe aceeasi lungime de unda cu orasul trebuie sa iti dai timp. Dar, ca sa salvez postarea, mi-am adus aminte, via Andrei, de hitul iernii pe partiile din Austria si va las impreuna cu el:


Foto by Radu

1 comments:

Andrei spunea...

Io cred ca am vibrat cu amsterdamu din prima zi cand am ajuns acolo.

Voi ati vizitat Amsterdamul ziua, care e buna doar pentru vizitat muzee, adevarata viata sociala a amsterdamului incepe dupa ora 5 seara si tine pana dimineata.

Oricum, e bine ca vreti sa va reintoarceti :), si eu vreau sa mai ajung p-acolo :D